Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vurder behovet nøye. Står du der til høsten med en alt for dyr bil som stopper deg fra å begynne på skolen igjen så er det veldig dumt på sikt.

VG hadde en grei oppsumering av bruktbilkupp til oppunder 50k for noen dager siden:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10013297

Ville lagt såpass i det, og gått for en fornuftig og populær bil. Forutsigbart, og lettsolgt om det plutselig blir aktuelt.

Men vurder behovet nøye. Det bør ikke være noe så dumt som en bil som holder deg igjen fra å begynne på skolen igjen til høsten. Tror det kan være lurt å opprette en egen tråd angående framtidsplanene + få rådgivning ellers også. Tilfeldige råd fra folk i en biltråd er ikke akkurat det du bør basere sånne viktige avgjørelser på.

Fins vel flere her i tråden som bruker litt mer enn økonomien ellers skulle tilsi på bil. Følelsene kan gå litt på bekostning av fornuften.

Takk for svar! Lager en egen tråd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine foreldre har en Subaru Forester med automatgir. Da jeg var hjemme i jula og gikk ut for å starte bilen for å smelte is og få den varm fikk jeg beskjed om å sette den i N da den visstnok ikke skal stå i P når den står på tomgang. Stemmer dette? Hvorfor, hvorfor ikke?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...