Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Byttet toppdekselpakningene her om dagen. På grunn av slitte pakninger hadde det blitt en del olje nedi hullene til tennpluggene. Jeg prøvde å få vekk det jeg kunne, i mangel av trykkluft, men noe ble det igjen. Da jeg byttet pluggene rant jo det ned i sylinderne... Artig å starte opp bilen etterpå, da skulle Bellona sett meg! :fun: :fun: :fun:

th_20140109_134203_mpeg2video.jpg

Vasket også bilen i ettermiddag. Den gikk fra dette:

post-141082-0-08247000-1389467244_thumb.jpg

post-141082-0-47004600-1389467245_thumb.jpg

Til dette. :)

post-141082-0-74409500-1389467246_thumb.jpg

post-141082-0-87241700-1389467247_thumb.jpg

post-141082-0-90217300-1389467248_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er "Putte" snart klar. Visning hos Biltilsynet ble utsatt til i morgen, men så skal den prøves i sitt rette element. Fikk på litt ekstra lys i fronten også. Pga norsk lovgivning så måtte vi koble inn en bryter slik at enten ekstralysene eller fjernlysene i hovedlyktene lyser. Dusteland. Skulle ha 4 lys på taket fra Amarok Canyon også, men droppa det fordi opplegg.

post-116700-0-63514600-1389642269_thumb.jpg

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Fet! Gratulerer så mye, skal vel bli godt å få denne på veien :)

Men hvorfor har det tatt så lang tid å få den regget?

Lenke til kommentar

Nice. Skulle jeg endre mening så vet jeg hvem jeg skal snakke med :)

Banksy:

33" hjul med sortlakkerte felger

Seikel Cross County Hevesett

Delta 4x4 Skjermbreddere

Cobra sortlakkert frontbøyle, planbøyle og stigtrinn

Vortex planbehandling

2 LED arbeidslys

Canyon baklykter (de er mørkere enn de originale)

4 Lazer LED ekstralys foran

Hele bilen foliert matt sort

Plastidippa logoer foran og bak

Tror det var alt.

Lenke til kommentar

Koselig beskjed fra biltilsynet i morgentimene i dag: fjern to lamper foran og endre på bakfjærer fordi fjærene foran er endret.

Amarok Canyon får godkjent 4 lamper på taket og jeg vet om mange andre biler som også får godkjent 4 lamper dersom man kobler ut fjernlysa i hovedlyktene sånn at man har 4 fjernlyskilder totalt.

Og dersom man endrer fjærene bak så trenger man ikke å endre de foran, men endres de foran så Må man gjøre noe med de bak også.

FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=_rSnB03mzyc

Lenke til kommentar

Amarok Canyon får godkjent 4 lamper på taket og jeg vet om mange andre biler som også får godkjent 4 lamper dersom man kobler ut fjernlysa i hovedlyktene sånn at man har 4 fjernlyskilder totalt.

Stor forskjell på hva som bilen er levert med og hva som ettermonteres ihht godkjenning.

Lenke til kommentar

Gikk litt fort unna: skrev Seikel, mente Old Man Emu. Sitter og lager en bil med Seikel til en kunde så derfor en liten brainfart.

Mulig påbyggeren min har driti seg ut og ikke satt på medium load kitet bak, men det finner vi ut av. SKAL ha bilen god kjent før helgen for da skal pappa på tur med Putte.

Lenke til kommentar

Stor forskjell på hva som bilen er levert med og hva som ettermonteres ihht godkjenning.

Jepp, men sålenge dette monteres av kompetente folk så er det latterlig at dersom det ene så er det greit og dersom det andre så kan du bare drite i det.

I mellomtiden støter vi på dette på norske veier fordi det er lastebil og da er det greit:

05.12.7-004-border.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, men sålenge dette monteres av kompetente folk så er det latterlig at dersom det ene så er det greit og dersom det andre så kan du bare drite i det.

I mellomtiden støter vi på dette på norske veier fordi det er lastebil og da er det greit:

05.12.7-004-border.jpg

Skal ikke påstå at denne er godkjent, ei heller er den norsk. Men det er forskjell på arbeids-lys/lys kastere som kan blende og de små LEDene han har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...