Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, nei det vet jeg ikke. Tviler sterkt. :)

 

1.8T bruker forøvrig en del mindre bensin enn 2.4 og de oppleves omtrent like raske, selv om 2.4 har 15hk mer (før facelift, etter så fikk den 170hk). Så 1.8T er nok et mer fornuftig valg sånn sett mtp. at man får lavere forbruk mot omtrent samme ytelser.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Synes det er litt kult med turbohvin også.

 

Men når det kommer til motoreffekt så er jeg ikke så veldig kresen. Kan godt ha en bil som sparker godt fra seg, men så lenge jeg kommer meg av gårde opp bakkene så er jeg fornøyd. BMW 520 f.eks er helt grei motorstørrelse for tyngden, rundt 150hk med andre ord.

Lenke til kommentar

Haha. Litt synd da for jeg tror de felgene familie kledd bilen og tiden du er ute etter veldig bra.

 

Spent på å se hvordan de felgene blir på bilen. :) tror det blir bra dette her ja. 33" du går for?

33" ja. Fikk beskjed om at felgene og bøylene er på vei til lakkerer nå. Skal jo selvfølgelig være matt svart det også hi hii

Lenke til kommentar

33" ja. Fikk beskjed om at felgene og bøylene er på vei til lakkerer nå. Skal jo selvfølgelig være matt svart det også hi hii

 

Bra du går all in først som sist. Ingenting vil sett dummere ut en kromma bøyle. Var ikke felgene svarte alt? Eller var det ikke riktig nyanse? :p

 

edit:

Så sant, så sant!

1456782_505450569552919_1828387592_n.png

Endret av Hansien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer mer og mer på om jeg skal drite i fornuft og heller kjøpe en bil jeg har lyst til, som jeg faktisk gleder meg til og kjøre på langturer. Så heller ta verkstedregningene når de kommer.

 

 

Kommer noen forsikringspenger tikkende inn på konto nå og lurer på hva jeg skal gjøre :p

Alt nr 1 er jo kjøpe en bil med nybilgaranti, ta opp litt lån og betale dette ned med delvis sparepenger og delvis intjente penger (da jeg er student) Type drittkjip men ny ching chong bil.. så anonym og kjederlig at jeg vrir meg hver gang jeg setter meg inn i den..

Alt nr 2 kjøpe en skikkelig billig drittbil, som jeg har null glede av og eie, null glede av og kjøre, men er såpass billig i innkjøp og antagelig drift at jeg kan bruke de pengene jeg har til over på bilkjø til servicer, rep osv.

Alt nr 3, det jeg har mest lyst til , er og bruke alle pengene jeg får på forsikring til en bil jeg har lyst på men som ikke er fornuftigst, men som til gjengjeld vil gi meg kjøreglede, og et lite smil rundt munnen når jeg setter meg inn i den...

 

Er forsåvidt drittlei av og bruke eksamens-lese-tiden min på finn :p

Lenke til kommentar

Lurer mer og mer på om jeg skal drite i fornuft og heller kjøpe en bil jeg har lyst til, som jeg faktisk gleder meg til og kjøre på langturer. Så heller ta verkstedregningene når de kommer.

 

Spørs om det er så enkelt å overse sin egen fornuft som man skulle ønske? Heldigvis ikke kanskje.

 

Ser for meg at man først må finne ut hvilke kriterier for bilkjøpet som skal legges til grunn og hvor mye man (i praksis) føler man evt. kan tøye seg.

 

Hva er viktigst osv.

 

Ser du på bil som et middel for å komme fra A til B først og fremst eller et statussymbol?

Hva slags typer bil er helt uaktuell? (f.eks. små kupeer eller store bensin-slukere med aut.)

Bør den helst være allsidig og praktisk (f.eks. hengerfeste eller st. vogn) eller bare et leketøy?

Betyr forsikringspremie kostnad noe?

Hvor avhengig av fungerende bil er du hver dag og skal dette være ditt eneste fremkomst middel?

 

Bare noen punkter som umiddelbart falt meg inn, men tror som sagt man må finne ut en del kriterier først, for å gjøre det "enklere" å velge.

Lenke til kommentar

Er ikke noe annet enn forskjell på felgene, original felger pleier å være svindyrt. Så er bare å gå til VT dekk eller hvilken som helst dekkbutikk så kan nok de fikse felger og dekk mye billigere, husk gjerne at det kan være litt kvalitetsforskjell på kjempebillige felger versus hakket dyrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den er jo drøyt mye raskere enn e92 m3, som egentlig skuffet i forhold tol e46 m3.

Utrolig fett at den kommer med manuell kasse, bare synd ingen kommer til å velge det :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den er jo drøyt mye raskere enn e92 m3, som egentlig skuffet i forhold tol e46 m3.

Utrolig fett at den kommer med manuell kasse, bare synd ingen kommer til å velge det :/

Vel, kan jo ikke klandre folk:

Nå er både M3 og M4 nede i 4,1 for den som velger dobbeltkløtsjgirkassen M-DCT med syv trinn - 4,3 sekunder er tiden med sekstrinns manuell girkasse.

 

I tillegg til at menneskelig svikt kan gjør det tar enda lenger tid.

Lenke til kommentar

Den er jo drøyt mye raskere enn e92 m3, som egentlig skuffet i forhold tol e46 m3.

Utrolig fett at den kommer med manuell kasse, bare synd ingen kommer til å velge det :/

 

Dobbelkløtsj-semi > Manuell > Standard automat

 

Det er ikke gøy når giringen blir flaskehalsen i en bil som du har betalt en formue for.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...