Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville beholdt glasslyktene ;-)

Men de er så gule :hm:

Fet bil VegardBS kunne tenkt meg den selv her jeg sitter og ser på biler i den prisklassen, men jeg skal ikke gå inn i noen budkrig med deg ;)

Tror jeg kommer til og havne på saab eller merce stasjonsvogn..

Edit: Ser at det er mulig og chippe saab sin 150hk til 220, jøss..

Får ikke kjøpt den med mindre den kommer ut på markedet igjen :hrm:

Lenke til kommentar

Ja, etter endel googling har jeg kommet fram til det samme. Kjipt at jeg ikke eier en bruker på saabturboclub, og at det koster 300kr og innmelding tar dødslang tid. Skulle likt og lest meg litt mer opp på rundt dette.. Men men..

BSR er mest brukt i Norge. Kontakt Speedparts for tuning, de er veldig gode på Saab. Medlemskap i STCN er lønnsomt med en gang du skal ha noe til bilen.

Lenke til kommentar

Deilig vær ute. Nå er veiene "ihjelsalta" desverre her. Ser ut som jeg har klart å bruke opp nærmere 100l diesel jeg henta fra å tømme fyringstanker :p . Hyundai med diesel 2006modell har gått knirkefritt på det iblanda vanlig pumpediesel. Sjekke reservoaret og har vist bare rundt 30l igjen :p

Lenke til kommentar

Bredderne kommer fra BGNor - ganske like de Arctic Truck benytter på sin.

Da antar jeg at det er de delta4x4 leverer. Har hørt at folk har opplevd at lakken sprekker der skillet mellom fangeren og skjermene er pga vibrasjoner. Antar at ikke dette skal være et problem da du har foliert dine. Ellers har jeg og sett et par slike bredder som har begynt å sprekke opp i selve materialet og.

Uansett. Ser ut til å bli en tøff bil. Hvilke felger har du valgt?

Lenke til kommentar

Da antar jeg at det er de delta4x4 leverer. Har hørt at folk har opplevd at lakken sprekker der skillet mellom fangeren og skjermene er pga vibrasjoner. Antar at ikke dette skal være et problem da du har foliert dine. Ellers har jeg og sett et par slike bredder som har begynt å sprekke opp i selve materialet og.

Uansett. Ser ut til å bli en tøff bil. Hvilke felger har du valgt?

Har liten erfaring med akkurat de bredderne, men skal følge med. Takk for innspill.

Felgene er selvfølgelig svarte, men minner om disse:

amarok_beadlock.jpg

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre, om du har tid og interesse for dette, er å kappe bredderene der overgangen er for da vil ikke det som folk flest tror er årsaken, vibrasjoner som oppstår i mellom fanger og forskjermene vil ikke forplante seg ut i bredderen.

Delta 4x4 sine beadlock? Hermegås!

_MG_2250.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...