Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Din mening, ikke alle kommer seg på baner når de vil, og har man en bil på skilter som har pluss 400HK så sier det seg selv hva man vil bruke den til..Ellers kan jo alle bare kjøpe bane biler, å slippe gi staten masse avgifter..

 

Høy fart er ikke = idiotkjøring, spesielt med en sånn bil så kommer farten fort og den går ned fort..

Alle kommer seg på bane når de vil, spørsmålet er heller om dette blir prioritert eller ikke.

 

Fart høyere enn hva den aktuelle strekningen er beregnet for er idioti. Uavhengig om du kjører en porsche eller Yaris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blei det ikke noe merce på meg, fyren solgte den uten og gi tilbakemelding at han hadde fått inn høyere bud..

 

Jævla lei av og sitte og tråle finn nå, det og finne en bil til 40/50 -k er jaggu vanskelig :p

Kjipern.

 

Ja, det er langt mellom "kuppene" og man må være på hugget. Store deler av Norge er vel på Finn.no og titter iblant...

 

Du må huske på at det er kjøpers marked, også i den prisklassen, så ikke vær redd for å prute på biler som ligger på alt fra 60-90k.

Lenke til kommentar

Jævla lei av og sitte og tråle finn nå, det og finne en bil til 40/50 -k er jaggu vanskelig :p

 

Hvor åpen er du for forskjellige bilmerker? Sitter du bare å ser på 5-serier eller blar du gjennom allslags forskjellige merker og typer av biler?

 

Jeg har funnet et par biler jeg kunne tenkt meg i den prisklassen ihvertfall, og som hadde sett på om jeg var i Norge nå.

Lenke til kommentar

Tror matt svart blir bra - helfolie. I tillegg svarte 33" hjul og kanskje soting av baklykter etc. Bilder skal vi få til :)

Vet du hva. Jeg er overbevist om at du vil bli likeså, om ikke enda mer fornøyd om du velger en farge.

Orangefargen den kommer i er jo herlig! Om man kunne fått noe lignende i matt tror jeg faktisk ville satt prikken over i'en om resten av bilens detaljer er mørke/sorte.

 

2013-Volkswagen-Amarok-Canyon:-an-orange

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpen for alt! Men har lyst på en bil som er fornuftig for lommeboka mtp hold, men som og har mer en 1.2 ltr og 60 hest..

 

Hva med Honda Accord?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32093355

Denne har automat, men en motor som skal dra godt for hverdagslig bruk og fortsatt holde en god økonomi. For en Honda er ikke 165K kilometer mye.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29389709

Ditto, men med mindre motor (though VTEC) og den har gått litt mer.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45423510

Opel Vectra. Litt kjip, men har knapt beveget på seg, har en decent 101hk bensin-motor og alt annet en nyere bil skal ha.

 

 

Jeg sier ikke at disse bilene er noe du burde gå for, så ikke ta dette som råd for biler jeg ville kjøpt. Men det skal gi deg en god pekeretning på hva du kan se etter.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror forøvrig det blir bestilling av bil i løpet av uken så lenge leasing firmaet godkjenner meg.
Endte opp med en Polo BlueGT som virker ut som et greit kompromiss av størrelse, økonomi og kjøreglede.

Lenke til kommentar

Ettersom du sier Q3 så er det vel snakk om relativt nye biler?

Da er det:

1. For tidlig å si om de har noe større feil

2. De er dekket av garanti uansett

 

Q5, ikke Q3.

 

Blir mest sannsynlig nybil, men har også sett på et par som har gått mindre enn 20k km og nyere enn 2011.

Volvo XC60 er forsåvidt også aktuell.

 

Skal prøve å få prøvekjørt noen denne uken.

Lenke til kommentar

Har kjørt noe med XC60 og det føles som om ikke har lyst til å leke... Peugeot'en til fetter med 98hp synes jeg er med leken. Ikke akkurat bilen å sammenligne med, men det sier noe, synes jeg da.

XC60 er ikke noen bil å leke med i standard utgave nei, mer leken i R-design men fremdeles ikke en bil du kjører gris i. Og det er jo ikke akkurat meningen at man skal i en høy suv heller.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt i rundt 20 timer og jeg har allerede klart å få havari. :D

 

Det er en skikkelig bratt bakke her i byen (sikkert 20% stigning) som jeg skulle svinge av på, så det krevde en litt aggressiv bakkestart. Jeg kjørte motoren litt hardt så tok tennspolen kvelden og resten av kjøretimen min gikk på tre sylindrer. Vi snakket med en mekaniker før vi fortsatte, så det gikk bra å kjøre med under 3/4 av motorkraften og en vak lukt av gass (LPG).

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...