Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør på! :D Liker du det selv så gjør du det!

Det er forsåvidt et meget godt poeng! :blush:

Stance kan være fett nok det, sålenge det passer og ikke overdrives..

:D

Så lenge ikke du har dekket på innsiden av skjermen og felgen på utsiden.. Det ser så Dust ut at det halve kunne vært nok

Haha, dette blir fullstendig flushed med hjulbuen!

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er så evig vinglepetter, var inn om Møller i dag og så på A1 og A3.

A3 SB som jeg opprinnelig har fått tilbud om sliter jeg med å like, syns den ser for mye ut som en stasjonsvogn, men igjen så må jeg ha ha bilen i 3 år og det er greit å vite at bilen er stor nok 3 år frem i tid, selv om jeg er enslig ungkar atm. :tease:

Så er redd for at jeg kan angre frem i tid om jeg Velger A1 (SB eller 3-dørs) eller A3 3-dørs.

I tillegg så er budsjettet slikt at valget er enten mellom A1 med 1.4 TFSI eller A3 1.2 TFSI, noe som taler i den mindre bilens favør igjen.

 

Har forøvrig regnet litt på det og sammenlignet nybil pris med 3 år gamle biler, det jeg betaler i måneden med det tilbudet jeg har fått dekker verdifallet og litt av det jeg måtte betalt i renter på et lån.
Riktignok har det vært en generasjonsskifte på A3 siden 2010, men likevel virker det ut som et veldig gunstig tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og hva er tilbudet? Jeg så på noen biler på Møller Bil (?) i Trondheim. Og jeg synes det er et hopp i interiørkvalitet fra VW og Skoda opp til Audi.

Audi A1 SB med følgende utstyr:

 

Xenon, radio concert, multifunksjonsratt, Audi music interface, blåtann, sportsseter, sportsunderstell, navigasjonsforberedelse, klimaautomatikk, cruise, midtarmlene foran, automatsik avblendbart innvendig spiel, lys-regnsensor med fjernlysassistent, førerinformasjonssystem, ryggesensor, og vinterdekk på alu

 

122 HK TFSI S-tronic

 

Pris pr. mnd. 3.199.-

 

3 år/ 45.000km

Forskudd: 0.-

Etablering: 1.565.-

Alle priser er inkl. mva.

 

Audi A3 SB med følgende utstyr:

 

Xenon, sportsseter, sportsunderstell, førerinformasjonssystem, Audi drive select, navigasjon, DAB +, lys-regnsensor, Audi mucis interface, blåtann, avtagbar tilhengerfeste, ryggesensor, multifunksjons sportsratt, blanke eller sorte lister, blanke eller sorte takreiling, sommerdekk på 17" alu. og vinterdekk på 16" alu.

 

105 HK TFSI S-tronic

 

Pris pr. mnd. 3.674.-

 

3 år/ 45.000km

Forskudd: 0.-

Etablering: 1.565.-

 

Interiøret i både A1 og A3 har jeg faktisk ingenting å utsette på, kan egentlig ikke forvente så mye mer i de respektive klassene de bilene er i.

Forøvrig så venter jeg på forsatt på å få skriftlig tilbud på 3-dørs av begge bilene også.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte rundt i en slik S-turbo-greie for noen år siden, manuell da (med det gode 4x4-systemet altså)

Den bilen kjørte jeg alltid med campingvogn bak, og det var alltid på vinteren.. Fantastisk bil å trekke vogn med, hadde noen morsomme forbikjøringer også, der vogna lå oppå snøfonna mens bilen passerte forbi sinka i pen sladd!

 

E-klassen er ikke like velegnet til slikt desverre.

 

Hva gjelder forbruk lå det stort sett på ca 1,7 med Foresteren.

Lenke til kommentar

Det er forståelig den var 1,7om du hadde vogn bakpå hele tiden :-P

 

Med manuell og vanlig kjøring klarer den nok 1,1-1,2 på mila, automaten nærmer seg nok 1,4+.

 

Min har jeg klart 1 liter på mila med, satser på vi klarer å mappe den under det nå da :-D

 

Edit pga autokorrek-eh fuckup

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Det er forståeliautomaten var 1,7om du hadde vogn bakpå hele tiden :-P

 

Med manuell og vanlig kjøring klarer den nok 1,1-1,2 på mila, automaten nærmer seg nok 1,4+.

 

Min har jeg klart 1 liter på mila med, satser på vi klarer å mappe den under det nå da :-D

Som sagt, den jeg kjørte rundt i hadde manuell kasse.

Pussig nok bruker min nåværende bil mindre drivstoff med en vesentlig større og tyngre vogn bak..

Bak Foresteren trakk jeg en 85 modell Adria på 430cm og 900kg.

Bak min 2005 E500 4Matic trekker jeg en 86 modell Kabe 590 på ca 1500kg, toakslet i tillegg..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Som sagt, den jeg kjørte rundt i hadde manuell kasse.

Pussig nok bruker min nåværende bil mindre drivstoff med en vesentlig større og tyngre vogn bak..

Bak Foresteren trakk jeg en 85 modell Adria på 430cm og 900kg.

Bak min 2005 E500 4Matic trekker jeg en 86 modell Kabe 590 på ca 1500kg, toakslet i tillegg..

Telefonen kødda til det jeg skrev, skulle ikke stå automaten etter forståelig :-P

Redigerer posten nå

Lenke til kommentar

Er så evig vinglepetter, var inn om Møller i dag og så på A1 og A3.

A3 SB som jeg opprinnelig har fått tilbud om sliter jeg med å like, syns den ser for mye ut som en stasjonsvogn, men igjen så må jeg ha ha bilen i 3 år og det er greit å vite at bilen er stor nok 3 år frem i tid, selv om jeg er enslig ungkar atm. :tease:

Så er redd for at jeg kan angre frem i tid om jeg Velger A1 (SB eller 3-dørs) eller A3 3-dørs.

I tillegg så er budsjettet slikt at valget er enten mellom A1 med 1.4 TFSI eller A3 1.2 TFSI, noe som taler i den mindre bilens favør igjen.

 

Har forøvrig regnet litt på det og sammenlignet nybil pris med 3 år gamle biler, det jeg betaler i måneden med det tilbudet jeg har fått dekker verdifallet og litt av det jeg måtte betalt i renter på et lån.

Riktignok har det vært en generasjonsskifte på A3 siden 2010, men likevel virker det ut som et veldig gunstig tilbud.

Sendt deg PM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...