Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel det utgangspunktet han hadde råd til. Kanskje det er litt som råne-mentaliteten i Norge.

 

Råne-mentalitet:

1. Kjøpe billig søppel fordi man ikke har råd til noe bedre.

2. Bruke absolutt alle pengene man tjener som lærling eller fra jobb til drivstoff og piffe opp bilen.

Eks.: Ole Kristoffer kjøpte en bil til 20k. 2 år etter har han kostet på bilen 200k, der 100k er i musikkanlegg og 50k er i bodykit og lakk.

 

Kunne likesågodt kjøpt en litt mer allright bil fra starten av, så man slapp å jallapimpe det billige utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Grei den, er vel understellet som ryker oftest på de bilene (utenom multitronic kassa som den bilen ikke har).

Fryktelig stygg lakk på front- og bakfanger?

 

Fargen generelt er ikke akkurat ideell, jeg kunne godt hatt noen litt mer moderate felger også. Men quattro og 1.8 turbo til den prisen høres kjempeflott ut for meg. Er en av de i

Lenke til kommentar

Jaja... det var jo overraskende lett å bytte bunnpanne på opel, men det krevde vist at man hadde riktig type torx pipe. Pokker meg glad jeg har en del würt, men fikk seff ett midt i planeten så har en kul i ansiktet :p

 

Ser en del av Tesla bilene om dagen å kjørte forbi forhandleren på Alnabru når jeg var ute å kjørte baderomsflis :p

Lenke til kommentar

Det var vel det utgangspunktet han hadde råd til. Kanskje det er litt som råne-mentaliteten i Norge.

 

Råne-mentalitet:

1. Kjøpe billig søppel fordi man ikke har råd til noe bedre.

2. Bruke absolutt alle pengene man tjener som lærling eller fra jobb til drivstoff og piffe opp bilen.

Eks.: Ole Kristoffer kjøpte en bil til 20k. 2 år etter har han kostet på bilen 200k, der 100k er i musikkanlegg og 50k er i bodykit og lakk.

 

Kunne likesågodt kjøpt en litt mer allright bil fra starten av, så man slapp å jallapimpe det billige utgangspunktet.

Brian Gillespie er produktutvikler og frontfigur for hasport Performance. Jeg antar at han har sine gode grunner til hvorfor han valgte nettopp den bilen, og tatt i betraktning av at bilen har blitt påkostet en svimlende høy sum for å få til denne farten tror jeg neppe det er økonomien som er årsaken til valget.

 

Det kan være greit å puste ut og ta et googlesøk før man rabler ned en tåpelig påstand.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Vet ganske lite om 525'en. Har en 535ia som ikke har noen problemer med å drikke 2l på mila :p

På vanlig kjøring så ligger den på ca. 1,3-1,5l på mila. Har klart å få den ned i 0,98l/mila fra oslo til skien :thumbup:

 

Swoosja fort gjennom nettet og fant dette om M50B25 motoren eller 2,5litern 24v.

6.8/8.2/12.1 l/100km

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...