Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Stikk innom en opelforhandler. Om ikke de greier å finne ut kan du ta til fornuft og kjøpe deg en bil! :tease:

Ender vel opp at jeg ikke bare stikker innom, men at jeg ber dem fikse det også samtidig.

Noe sier meg det er helvete å bytte pære når jeg må gjøre det via hjulbuen.

Edit: Og ja, jeg vil sårt ha ny bil :p

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det vel ikke så mye til å banke en Countach.

 

Hadde ikke sagt nei til en original GTR.

 

 

Vel, på et et felt blir ikke Countach banket av annet enn et par-tre andre bilmodeller som er produsert.

Nemlig machofaktoren.

Det er vel kun LM002, Humvee og Maroder som er enda mer macho enn denne.

 

Countach er et ikon, og det er ikke uten grunn.

Når R35 er 40 år er den glemt...

 

Fattern skulle til å bytte pære på mammas Opel, helt til han så at det måtte gjøres via hjulbuen. Trangt, jævlig, og veldig tidkrevende.

 

Det er dessverre en del bilprodusenter som gjør slikt.

Jeg har tidligere forsøkt å få EuroNCAP til å ha med brukervennligheten for slike enkle oppgaver til å spille med i terningkastene.

Det har de dessverre ikke tatt seg bryet med å svare på en gang!

 

At dette er noe som i stor grad påvirker trafikksikkerheten er det heller ingen som helst tvil om.

 

På min Mercedes er det heldigvis en enkel operasjon å bytte Xenon-pærene selv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Går fint an å bytte de på Mondeoen (MKIII), plukker av grillen og river ut lykta, det kunne forsåvidt vært enklere.

Eneste er pærene i sprederne, må kanskje inn i hjulbuen da?

Lenke til kommentar

 

 

Vel, på et et felt blir ikke Countach banket av annet enn et par-tre andre bilmodeller som er produsert.

Nemlig machofaktoren.

Det er vel kun LM002, Humvee og Maroder som er enda mer macho enn denne.

 

Countach er et ikon, og det er ikke uten grunn.

Når R35 er 40 år er den glemt...

Dodge / SRT Viper er nok et bedre valg for slike "alfahanner".

For å sitere Tiff Needell: "The more I drive this Lamborghini [Countach 5000QV], the slower I want to go... We just put you back on the bedrom wall, I think."

Lenke til kommentar

Hadde glatt stått over den. Galskap å betale 3,5 mill for en tunerbil. Gi meg en 458 Italia, o.l. anyday.

 

 

 

Hahahah, sorry ass men for samma prisen til 458 italia så hadde jeg lett valgt R35 over den. Innehar en av de raskeste tidene på Nurburgring gjør den å, kan bare tenke meg hva Alpha 12 hadde gjort på den banen når 2011 modellen stock, med semi wet condition greide det på 7.24.22

Lenke til kommentar

Hahahah, sorry ass men for samma prisen til 458 italia så hadde jeg lett valgt R35 over den. Innehar en av de raskeste tidene på Nurburgring gjør den å, kan bare tenke meg hva Alpha 12 hadde gjort på den banen når 2011 modellen stock, med semi wet condition greide det på 7.24.22

Alpha 12 er ikke en typisk banebil. Denne, derimot, er. Tallonani er uansett ganske kjedelig.

Lenke til kommentar

Dodge / SRT Viper er nok et bedre valg for slike "alfahanner".

For å sitere Tiff Needell: "The more I drive this Lamborghini [Countach 5000QV], the slower I want to go... We just put you back on the bedrom wall, I think."

Neppe. Den mest macho bilen er den som er mest helvete på en gang. Man KJØRER faktisk en Countach, til tross for alt som kan gå galt/døden/ting som går istykker (stryk det som ikke passer)

 

Hvor macho er du om du sier Countach er ikke macho, den er vanskelig å kjøre?

 

Og ja, en 3000hk trippelturbo Supra griser den sikkert, men machofaktoren uteblir mer og mer ettersom man øker risfaktoren. Det er bare et faktum. Og jeg liker noen rismodeller!

Endret av Mammakamelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje nytt nytt, men fyrste gong ég har sett ein video av dette. Typisk menneske å vera skeptisk til nye ting, men om alt funkar som det skal, må jo dette spara hundretusen av pengar for forsikringsselskapa i året.

 

"Dette kan føra til færre småulukker" (http://www.nrk.no/rogaland/dette-kan-fora-til-faerre-smaulukker-1.11364581) (sjølvbrems)

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg vinter i det minste. Eneste negative er den fordømte saltinga sia mange ikke kan kjøre bil på vinterføre her til lands. I det minste behandla de bilene jeg låner nå med olje på undersia så saltdritten ikke skal spise de opp.

 

I morgen er det "å gjøre ting jeg ikke kan" ved å bytte bunnpanne på en bil. Hvorfor sier jeg meg frivillig til slikt, men det er jo enklere enn annet på bil, men kuk å gjøre slikt ved å ligge på rygg under.

Lenke til kommentar

Ikkje nytt nytt, men fyrste gong ég har sett ein video av dette. Typisk menneske å vera skeptisk til nye ting, men om alt funkar som det skal, må jo dette spara hundretusen av pengar for forsikringsselskapa i året.

 

"Dette kan føra til færre småulukker" (http://www.nrk.no/rogaland/dette-kan-fora-til-faerre-smaulukker-1.11364581) (sjølvbrems)

 

Fikk demonstrert en del slike funksjoner i fjor sommer, blant annet autobrems og automatisk unnamanøver dersom det er for sent å bremse - gitt at motsatt felt er ledig. Er smått ubehagelig å være med i slike tester, faktisk. Man er helt forberedt på at det smeller, selv om man "vet" at det ikke gjør det. Selve nedbremsingen kan være ganske hard i seg selv.

 

Edit: Men selvsagt uendelig mer behagelig i etterkant, sammenlignet med et ekte sammenstøt, noe jeg også har vært med på dessverre.

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Ikkje nytt nytt, men fyrste gong ég har sett ein video av dette. Typisk menneske å vera skeptisk til nye ting, men om alt funkar som det skal, må jo dette spara hundretusen av pengar for forsikringsselskapa i året.

 

"Dette kan føra til færre småulukker" (http://www.nrk.no/rogaland/dette-kan-fora-til-faerre-smaulukker-1.11364581) (sjølvbrems)

 

 

Har samme på foreldrene mines XC60 som fikk prøvd seg i fjor sommer når jeg var på vei fra Trondheim til Vega.

 

Var en bil som skulle ta en forbikjøring når jeg allerede hadde lagt meg ut for å kjøre forbi den, jeg måtte bremse ned forbikjøringen og legge meg bak bilen og satt meg på fløyta. Etter forbikjøringen ble trolig føreren stressa eller skremt så svarte med å bråbremse og ta av på bensinstasjonen som kom.

 

Jeg hadde foten på bremsen, men ikke nok ihht bilen så den bremsa veldig hardt.

Lenke til kommentar

Spørs litt på hvilken bil du skal bytte på det.

 

Opel med 1.6 motor... 98 modell så kan jo bli festlig. Den lekker som en sil så eieren kan ikke flytte den så jeg må dra med meg alt av verktøy og nødvendig utstyr til han. Får noe for jobben så kan ikke klage da. Er vist gjengene der bunnpluggen skrues i som har gått ab dundas. Håper bare at alt av bolter er lett tilgjengelige på den.

 

Var innom Würth i går og måtte be om en 10mm pipe. Hadde kjøpt sett hos dem sia jeg trengte noe litt mindre grovt, men grovere enn det minste jeg har. Lå under en bil å monterte blokkvarmer og Defa komfortsett og grabba det jeg trodde var en 10mm, men det var en 9mm... trodde jo jeg hadde surra så grabba den andre, men det var også 9mm så hadde fått 2x 9mm istendenfor å få 1 av vær :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...