Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Her har vinterdekkene ankommet Møller-sjappa som får æren av å legge de på felger.. Felgene leveres i morgen tidlig, og forhåpentligvis får jeg lagt om til vinterdekk i morgen.

Jeg håper da selvsagt at snøen ikke legger seg, slik at jeg kan kjøre dit på sommerdekk. (hovedveiene blir vel saltet i filler uansett så..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prisklassen under 30 000 er det ikke lenger viktig hva slags problemer og kvaliteter de hadde da de var nye, nybilfeil osv. Det eneste som teller da er den faktiske bilen du skal kjøpe. Km stand er ikke en god pekepin, er det brukt motorvarmer og den er startet få ganger kald kan en bil som har gått 300 000 være i bedre stand enn en som har gått 100 000. Så mitt tips er å ta med en bilkyndig som kan se etter de vanlige fellene når man kjøper bruktbil, samt kjøre bilen og kanskje finne hva de neste turene til verkstedet kommer til å koste.

 

Forden du postet (lenge siden jeg har kjørt den, den var ikke så gammel da) er en god bil. Kjører svært godt til å være en vanlig familiesedan.. Romslig og jeg synes ikke den ser så aller verst ut lenger heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den siste MCM-episoden, jeez!

 

Tror nok Marty har fått seg en Subaru, bugeye hadde jo vært helt utrolig fett. Moog har nok kjøpt en Nissan, sikkert en 350Z, men håper på en Skyline R32 eller noe sånt da :p Tror ikke det er SX, da han har hatt S15, S14 og S13 blir nok for gammelt :p

Lenke til kommentar

Estimerte vi ikke at den kom til å ligge rundt 7-800.000 her til lands?

 

Edit: Jeg gjorde et kjapt nytt overslag. Prisen er rundt £45.000 i England. I Norge er gjerne bilene litt dyrere selv før engangsavgiften, så hvis vi sier at prisen i England tilsvarer den norske prisen før mva, da ender vi på ca kr 530.000 før engangsavgift.

 

157 gram CO2, tørrvekt på 895 kg og 240 hester gir en engangsavgift på ca kr 200.000. Skulle avgiftsmodellen fra statsbudsjettet til AP bli gjeldende, så går dette ned til ca kr 170.000 i 2014. I så fall kommer prisen totalt sett ned mot kr 700.000.

 

Hvis derimot selve bilprisen skulle være uendret i forhold til England, så kommer den helt ned mot kr 610.000 neste år.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...