Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var hjemmelaga bunnplate montert på en bil. Det meste går med litt tolmodighet og kreativitet :p . Lagde likesågreit en ny bunnplate til en 190E i stål da den gamle i glassfiber hadde sagt bye bye i møte med noe.

Eneste irritende er at jeg ikke fikk bytta olja på diffen. Må finne ut om jeg har noe som passer i tappepluggen på den. Har noe verktøy for slikt her en plass i det minste.

Lenke til kommentar

Her var det ikke mye liv. Men det dukker vel opp. Artig å låne Merce fremover en liten stund. Litt krutt under panseret har den, men får jo en del arbeid på den da jeg ikke liker å kjøre bil hvor alt ikke er tipp topp :p .

Skal bare bytte servoolja så fort jeg får filteret fra utlandet til den. Greit å gjøre den biten. Ny diffolje var digg og merka nå at den aksellerte mye jevnere. Det er utrolig hva litt service gjør med en bil.

Fikk høre av en kompis som jobber som mek. at en kunde ikke ville ha bytta olje på bilen. Det var jo ikke nødvendig følte kunden :p . Over 2 år og det var vist rusthull i oljefilteret også :p . Jaja, det er jo slik det kan gå ved dårlig service, men de bytta olja selv om kunden ikke ville.

Lenke til kommentar

På de bilene jeg tar å låner sørger jeg som regel for at olja blir bytta på senest 10 000 km. Uansett artig nå å kjøre en 2.6l som faktisk drar når jeg tråkker ned pedalen... har "glemt" meg noen ganger allerede :p . Men min mindre bilkyndige far har enda ikke skjønt helt "poenget" med oljebytte og spør hvorfor jeg bytter olje... bilen går jo ikke så mye :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...