Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Diesel har såvel gasspjeld. Prøv å rus en 1.9TDI opp, så steng av motoren. Om du har åpent filter, så får du den mest brutale flutter-lyden som eksisterer.

Spjeldet er der for at motoren ikke skal riste så brutalt når du stenger den av. Men det går å få til å fungere så du får mer flutterlyd til vanlig.

Problemet er at luftmengdemåleren ikke nødvendigvis er så glad i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vant billettene på Autofil. Fikk den aldri i posten da... Men de skulle overføre penger til meg for billettene :D

Selvet showet var sikkert bra. Fikk ikke sett så mye. Orka ikke stå i regnet. Fikk sett motorsyklene og NTCC...

Sto mange fete biler i depo da. Gøy å se nye Porsche 918.

Men de er grådige as f*ck! 50,- for parkering, 300,- for billetten og 100,- for å sitte på tribunen? WTF?!

EDIT: Også hater jeg eieren av Rudskogen: http://instagram.com/p/eUOf28KwMr/

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående forbruk på en Audi A4 Quattro 2009 modell med 160hk(?) 1,8T bensin motor.

Når jeg setter på måleren i bilen som skal vise hvor mye den bruker per 100km, ligger den så og si alltid over 1liter per mil, gjerne 1,2liter. Får den ned til 0,8liter per mil på langkjøring. Er ikke dette veldig høyt? Eller viser måleren feil?

Lenke til kommentar

Eller viser måleren feil?

Jeg kan ikke si noe spesifikt for din bil, men jeg har det generelle inntrykket av at kjørecomputeren beregner for lavt forbruk. Du kan jo lett finne fasiten ved å fylle full tank, nulle ut triptelleren, kjøre et stykke, fylle full tank igjen og beregne forbruket basert på hvor mye du fyller andre gang, og hvor langt du har kjørt.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående forbruk på en Audi A4 Quattro 2009 modell med 160hk(?) 1,8T bensin motor.

Når jeg setter på måleren i bilen som skal vise hvor mye den bruker per 100km, ligger den så og si alltid over 1liter per mil, gjerne 1,2liter. Får den ned til 0,8liter per mil på langkjøring. Er ikke dette veldig høyt? Eller viser måleren feil?

Snakker du her om momentanforbruk eller gjennomsnittsforbruk?

0,8 på langkjøring høres ikke billig ut, men ikke veldig dyrt heller, du har jo quattro å trekke rundt på.

Feilhjulstrekt utgave med 6-trinns manuell kasse er oppgitt til 0,7 på blandet kjøring.

Som regel er disse tallene noe optimistiske..

Hm, ja, får nesten gjøre det. Ser jo at oppgitt forbruk på en Allroad a4 ligger på rundt 0,7l per mil i byen, og noe mindre på langkjøring. Syntes 1,2l og noen ganger mer på bykjøring (ikke køkjøring) er litt mye da?

Men hva slags Allroad er det? Hvilken motor?

De fleste allroadene er jo levert med TDI-motor.

Lenke til kommentar

Noen som har testet Martin's Super Sealer for radiatorlekasjer? Ny radiator for den aktuelle bilen tror jeg kom på rundt 10.000,- så dette fristet å teste. Er egentlig ganske skeptisk til slike produkter da jeg ser for meg at om den tetter hull i radiatoren så vil den også kunne tette til andre ting i kjølesystemet.

Lenke til kommentar

Radiatortett av diverse typer funker overraskende bra.

Det er jo et ganske enkelt prinsipp, stoffet reagerer når det er vått og kommer i kontakt med luft, vips så har man limt igjen hullet..

Jeg byttet en gang varmeapparatregister på en bil jeg hadde, hvis tilsvarende hadde skjedd igjen ville jeg bare brukt tetteguffe.. Hadde ikke det funka ville den aktuelle bilen havnet hos høggern! (Verdi den gang på rundt 50k)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...