Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GM har ikke noe med Saab å gjøre lenger annet enn å nekte å selge lisenser og patenter til kineserne. Det er NEVS (National Electric Vehicle Sweden) - et selskap eid av stort sett kinesiske investorer - som eier Saab nå. Jeg er uansett meget skeptisk til hvordan det skal gå med Saab nå.

Fun fact: NEVS ville bruke logoen Saab har brukt i mange år, nemlig Griffin-logoen. Dette fikk de ikke lov til, fordi Volkswagen la ned veto! De eier nemlig Scania, som benytter seg av samme logo (men med annet skjold/bakgrunn), og ville ikke at de nye, kinesiske eierne skulle benytte seg av logoen. Derfor har NEVS gått tilbake til en veldig gammel (men fortsatt pen) logo, som bare består av bokstavene SAAB i klassisk font.

Selv kjører jeg en 2001 9-3 2.0t.

Lenke til kommentar

Senest i går natt fortalte du at bare panseret på bilen din var rødt, resten var fortsatt sort. Sådeså!

Litt rødt er tøffere enn blå gjørme!

Ta det med ro nå unger, hverken Alfaen, pickupen eller riskokern er tøffere enn E-klassen.

Italia vs. Tyskland vs. Asia vs. USA, Drammen - Tønsberg, taperen spanderer middag på de andre?

Lenke til kommentar

Du mener vi skal kjøre vårt eget personlige cannonball run fra drammen til tønsberg ? xD

Ja! Men start og mål kan gjerne være noe annet enn Drammen og Tønsberg. :D

Jeg får vel gå til innkjøp av flere meter med tau og plukke dere opp igjen etterhvert som dere finner veien til grøfta jeg da. :)

Jeg ser det som mer sannsynlig at du må hente oss på et lokalt politikammer enn at du må dra oss opp av en grøft. ;)

JEG ER MED!!!!

EDIT: Enda en tysker, BMW.

Vi får ta et vår event også. For da stiller jeg med japse.

BLI MED!!!!

Lenke til kommentar

Jeg ser det som mer sannsynlig at du må hente oss på et lokalt politikammer enn at du må dra oss opp av en grøft. ;)

God plass bak i karmen, så det er ingen problemer.

Tviler på du finner meg i sandfella, trenger ikke akkurat å piske kjerra for å holde folk bak meg :p Og den ene bilen kommer jo til å stå i pit med elektriske problemer :p

Kanskje jeg skal ordne meget karosseri til den Tyske 3.5 literen jeg har liggende så du får litt utfordring. I hovedsak se hvor bana går blant all røyken jeg produserer. :ph34r:

Lenke til kommentar

God plass bak i karmen, så det er ingen problemer.

Kanskje jeg skal ordne meget karosseri til den Tyske 3.5 literen jeg har liggende så du får litt utfordring. I hovedsak se hvor bana går blant all røyken jeg produserer. :ph34r:

Fare for at turboen min vil suge inn all røyken din hvis jeg får det som jeg vil haha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...