Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Aldri vært helt begeistret for utseende på 1-serie, men det har vokst en del på meg.

Samme her. Sikkert en fin/grei bil å kjøre, men ingen bil jeg kunne ha kjøpt selv. Dette gjelder også den nye modellen.

Har kjørt 1-serie, både gammel og facelift, i forbindelse med sertifikatet. Lite plass, veldig stiv, godt førerorientert interiør (bl.a. beste rattet jeg noensinne har holdt i) og kanon god på svingete veier er inntrykkene jeg sitter igjen med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at vi betaler "miljøavgift" så er vel biler som har denne avgiften (dvs alle biler) miljøvennlig siden pengene går til miljøfremmende tiltak? Kan ikke skjønne annet.. Ellers bor vi jo i et land hvor staten puler sine innbyggere for det det er verdt. Bend over, here it comes again...

Her har vi en opplyst ung herremann! :p Folk som kjøper svære, dyre "miljøsvin" burde jo ikke bli sett ned på, jantelov osv., men blitt rost opp i skyene for å være så gavmild mot staten. Det har vel aldri vært noen tvil om at staten ALLTID går i pluss. Bygger de ei bru til la oss si 1 milliard så står bomstasjonene der til de har tjent inn langt over det beløpet. Det du betaler for å "spytte" på planeten Jorda med å kjøre V8-SUV er selvfølgelig langt mer enn hva det ville kostet å iverksette tiltak for forsøplingen din.

the-house-always-wins.jpg?0

Opplever forresten 1-serie som langt trangere enn f.eks. Golf. Baksetet forlanger nesten amputasjon av deg. Bagasjerommet er også en god del mindre enn Golf. Men ellers er det en grei liten bil, om enn litt omdiskutert ytre. Det kommer vel uansett en ny 1-serie om ikke så alt for lenge. Og den blir sikkert litt større både ute og inne. Og det blir vel den første BMW med forhjulsdrift?

Lenke til kommentar

Nope, den blir bakhjulsdriftet. Men det snakkes om å rebrande den til 2 serien og lage en enda mindre 1 serie som deler plattform med Mini og således blir feilhjulsdriftet. ;)

Men selv BMWs nye Elbilfabrikk skal lage elbiler med 50/50 vektdistribusjon og bakhjulsdrift i følge ett intervju jeg leste på E24(?)

edit: her http://e24.no/bil/article3952331.ece

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg føler meg lurt som kjøpte Audi A4 i Norge. Hvordan har det seg at de er de dyreste av konkurrentene i Norge og de billigste i Tyskland?

Germany

Mercedes C-klasse 32000,- Euro

Audi A4 26800,- Euro

BMW 3-serie 29000,– Euro

Norge

Mercedes C-klasse 350 000,- Kr (136 hk)

Audi A4 361 200,- Kr (136 hk)

BMW 3-serie 307 000,- Kr (122 hk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg føler meg lurt som kjøpte Audi A4 i Norge. Hvordan har det seg at de er de dyreste av konkurrentene i Norge og de billigste i Tyskland?

(...)

Norge

Derfor... ;)

Lenke til kommentar

Tja, jeg ser i grunn ikke for meg den drivende rundt en bane. Alle 77 er nok solgt og jeg tror Jeremy og co skal kjempe om å få tak i en bil de kan bruke. Dette er hypereksklusivt:

"One-77 er kunst, den er et halvt tonn mindre fet enn Bugatti Veyron. Mens Bugattien jager antall hestekrefter, vil One-77 bli stående som et ikon, hevder Dr. Bez."

"De fleste luksusbiler har såkalte håndsydde skinnsetesømmer, noe som betyr en hånd som holder i en symaskin, sier Dr. Ulrich Bez.

- For One-77 er det nål og tråd som gjelder."

:thumbs:

Lenke til kommentar

Tja, jeg ser i grunn ikke for meg den drivende rundt en bane. Alle 77 er nok solgt og jeg tror Jeremy og co skal kjempe om å få tak i en bil de kan bruke. Dette er hypereksklusivt:

:thumbs:

Jeg tror nok ikke de skal ha noen store problemer med å skaffe de bilene de har lyst på. Uavhengig av hvor få det finnes.

Lenke til kommentar

Tja. One-77 selger kanskje seg selv, men det gjør ikke resten av modellene. Kan nok være en del som aldri har råd til en One-77, men som har penger nok til en av de "vanlige" modellene som ser på og vil ha noe av det samme. :)

Dessuten handler det om goodwill begge veier, der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...