Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ha ha, dritbra bilde. Ikke uvanlig når "folk flest" skal parkere. Korttenkt og egoistisk. Det er derfor alle p-hus bør ha vakter så det er jo like idiotisk av bygarasjen å tro at dette går bra...

Ang Passat-diskusjonen:

Selv om nye Passaten er litt lik utvendig og ganske lik inni så skjønner jeg ikke kritikken om at det ikke er en ny bil. Jeg legger ved noen bilder av andre produsenter som aldri har fått denne kritikken selv om bilen knapt har vært endret på de siste 30-50 åra..

1970 Morgan

post-116700-0-59944100-1292581306_thumb.jpg

post-116700-0-19164000-1292581316_thumb.jpg

2010 Morgan

post-116700-0-64745100-1292581323_thumb.jpg

1986 Porka

post-116700-0-10437800-1292581330_thumb.jpg

2010 Porka

post-116700-0-14771900-1292581340_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan da strengt talt ikke dra inn 911 og Morgan i dette her. Dette er jo designikoner og har en stor fanskare, det er altså entusiastbiler. Passat er ingen entusiast-bil, iallefall ikke med 140hk tdi.

VW har vært late. Interiøret er nesten helt likt, og utseende messig har de nøyet seg med å endre lykter og litt småting. Samme som Touran.

Sier ikke at det er en stygg og kjedelig bil, men skal dette holde 7-8år til? :ermm:

Var jo stor forskjell på B5 og B6, så ble veldig skuffet når de nesten bare hev på noen nye lykter og og klokke og kalte det for ny bil.

B5:

VW_Passat_Variant_Typ_B5GP_Pic07_dashboard.jpg

B6:

FullInterior.jpg

B7:

2011-VW-Passat-25.JPG

Lenke til kommentar

Latterlig diskusjon egentlig. Jeg sier det igjen; på papiret er B7 en ny modell, rett og slett fordi VW kaller den en ny modell, men i praksis er det i bunn og grunn samme modell med visuelle oppgraderinger og ny motorer. At interiøret er helt likt (ja, med små unntak) forteller vel en del om hvor late VW har vært.

Det samme gjelder for øvrig siste generasjon Golf og Touran også, selv om Golf kanskje fikk en noe større makeover enn sine søsken.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Det er like dyrt for alle, og det er flere merker som selger bra, men det er bare VW som resirkulerer på denne måten. Makan til arroganse!

Selv om bilen fremdeles er veldig bra må det da være kjedelig og kjøre den samme vogna i 15 år?? Nei gitt, jeg hadde bytta merke.

Lenke til kommentar

Nå må elektriske biler sannsynligvis lage støy i USA :new_woot:

http://www.aftenbladet.no/nytte/bil/1306564/Elbilen_maa_lage_stoey.html

Det nye ekstrautstyret nå blir å velge hvilken lyd din bil skal ha.

Tror det blir nødvendig. Gikk til treninga her om dagen, og skulle over gangfeltet. Jeg skvatt da jeg plutselig så det stod en Prius og venta. Den laget nesten ikke lyd da den kjørte avgårde heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Gjør slik som vi gjorde på syklene da vi var små: En pappbit og en klesklype! Pappbiten festes bak ved hjulet slik at eikene lager lyd med den, ekte motorsykkel! :p

Lenke til kommentar

Det er like dyrt for alle, og det er flere merker som selger bra, men det er bare VW som resirkulerer på denne måten. Makan til arroganse!

Selv om bilen fremdeles er veldig bra må det da være kjedelig og kjøre den samme vogna i 15 år?? Nei gitt, jeg hadde bytta merke.

At det bare er VW som resirkulerer er langt fra sant. Alle gjør det, men de kaller det ikke en ny modell.

En bilmodell har en levetid på omtrent syv år, og etter det vil det lanseres en ny modell. Vanligvis vil det bli utført en facelift etter cirka fire år. Passat var fem år gammel nå, så faceliften var litt på overtid. Jeg tror ikke denne modellen kommer til å vare i mer enn en tre års tid, og dermed blir ikke forskjellen så stor likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...