Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

De kan vel ikke mene at den skal matche toppfarten til Veyron, når de sier "The performance of the Veyron"? For CX75'en klarer vel "bare" 220 MPH?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skjønner det, men Veyron er vel mest kjent for toppfart.

Er vel akselerasjon de mener da? Ariel Atom V8 og 458 Italia er vel raskere, enn Veyron.

Lenke til kommentar

Montert senkefjører på passten denne helgen. I mangel på verksted eller annet egnet plass, stod jeg i garasjen på jobb. Startet på torsdagen (og forventet egentlig å bli ferdig), men det kom flere utfordringer enn forventet, så bilen fikk en del blikk ila fredagen. Supertsport 40/40 står på. Byttet også bremseskiver og klosser bak når jeg først var i gang.

 

post-91749-0-74941900-1372536354_thumb.jpg

 

Resultat:

 

post-91749-0-66207900-1372536327_thumb.jpg

 

post-91749-0-11940800-1372536335_thumb.jpg

 

Mobilt verksted:

 

post-91749-0-23363000-1372536342_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk senker bilene og setter på svære felger nesten uten gummi. Jeg ler av tullinger som må kjøre diagonalt over fartsdumper i gangfart. Direkte uegnet på norske krøtterstier spør du meg.

Personlige preferanser?, trives selv best i bil med senk og 35/40 profil :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk senker bilene og setter på svære felger nesten uten gummi. Jeg ler av tullinger som må kjøre diagonalt over fartsdumper i gangfart. Direkte uegnet på norske krøtterstier spør du meg.

Halveis enig med deg der, men det er vel noen grenser for hvor lav bil du har lov til å ha. Det burde vel også være en maks høyde på fartsdumper?

Eller er jeg helt på vidda nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halveis enig med deg der, men det er vel noen grenser for hvor lav bil du har lov til å ha. Det burde vel også være en maks høyde på fartsdumper?

Eller er jeg helt på vidda nå?

Du kan senke så mye senkesettet er godkjent for, du kan sette på felger som har intill 5% mindre rulleomkrets samt. sette på så lavt bodykit som du vil.

 

Kombinasjonen av disse punktene fører ofte til håpløst lav bil :p

Lenke til kommentar

Ironisk at du sier noe sånn mtp. avataren din :)

Håpløs lav i mine øyne er hovedsakelig alt fra avataren min og lavere. Passelig høyde for normal kjøring i Norge er mer denne med 40/20 senk og original rulleomkrets på hjul, da må man være litt forsiktig over fartsdumper uten at man må stoppe all trafikk i flere km omkrets pga man må løpe ut å legge ut plankebiter :p

bmw-m5-e34-15.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker en kompis engang hadde en a4 1.8t b5 vogn med 80/60 senk, valsede hjulbuer, rs4kit med splitter og 18" som hadde mindre omkrets en orginalhjula.

 

Tror han brukte mer tid på å bytte bunnpanner enn å kjøre den de årene han hadde den :p

 

Og framfangere/bakfangere var forbruksvare :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...