Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Car lost control stod det der. Trodde det kun var sjåføren som hadde kontroll på bilen jeg..

Jau, det triste angående Giordi var jo at det faktisk var en kompis av han som satt bak rattet og kompisen overlevde. Må ha vært en forferdelig måte å dø på, vet hvor uggen følelse det er med nestenulykker når man sitter i pasasjersetet, NULL kontroll.

Verste er at jeg vet om flere damer/jenter som kunne ha prestert dette, skulle vært vanskeligere å få førerkort.

Ellers hadde den ulykken fungert jævlig bra som karakterbakgrunnshistorie til en/ei tøffing i en Guy Richie/Tarentino-film :p

Lenke til kommentar

Jau, det triste angående Giordi var jo at det faktisk var en kompis av han som satt bak rattet og kompisen overlevde. Må ha vært en forferdelig måte å dø på, vet hvor uggen følelse det er med nestenulykker når man sitter i pasasjersetet, NULL kontroll.

Jeg greier på ingen måte å synes synd i den karen som døde der. Jeg tviler sterkt på at han ikke drev å fyrte oppunder den turen før det gikk galt. Personlig synes jeg det var fint at det bare var de i den bilen det gikk utover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg greier på ingen måte å synes synd i den karen som døde der. Jeg tviler sterkt på at han ikke drev å fyrte oppunder den turen før det gikk galt. Personlig synes jeg det var fint at det bare var de i den bilen det gikk utover.

Var ikke sånn jeg mente det, ser bare for meg hvordan det er å sitte i passasjersetet mens det går skikkelig galt.

Surt å drepe kompisen sin uansett hvor meningsløst/barnslig/uansvarlig det man holdt på med var uansett.

Lenke til kommentar

Ble visst hverken Audi eller Mercedes på pappa. Kjøpte en 2004 Toyota Avensis D4D, men de er jo fine og solide biler som varer lenge. Reparasjoner blir det nok ikke mye av med en av disse.

Fikk bytte av registerreim inkludert i prisen. Clutch byttes også, kun 2900 kroner i tillegg for del og arbeid. Fikk også omregistreringen inkludert. Bilen har gått 170.000 km, men er helt strøken både inni og utenpå. Motoren går også som en drøm. Eneste bakdelen er litt rust på bremseskivene bak, men det går nok vekk etter hvert. Om ikke, så er det bare 500 kroner per stykk å bytte. Betalte dermed 102.000 kroner for bilen, bytte av registerreim, omreg. og bytte av clutch. Garanti har vi også, på 3 mnd / 3000 km.

Et godt kjøp spør du meg.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Kjedeligere, ja. Men så er det økonomi som er viktigst for pappa, og jeg skal jo få egen bil snart, får lappen om 11 mnd, så for min del har det ikke så veldig mye å si. Da er det jo bedre med en driftsikker bil, enn en fet bil. Men synes jo fortsatt den er ganske fin. Deilig å kjøre også.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Jepp, er 5 trinns manuell på den. Og blir den jeg skal øvelseskjøre i også. Har øvelseskjørt rundt 3000 kilometer i den bilen vi låner nå i løpet av de siste ukene, og det er en automat. Gleder meg til å kjøre med manuell igjen. Gleder meg mer når jeg leser det du skriver her. :)

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Apropos fet bil, jeg har en BMW e34 535ia 90mod og tror den ikke har katalysator da forrige eier bytta eksosanlegget til noe litt grommere. Hvordan er reglene for katalysator?

Har funnet ut at det kom i 89? Bilmodellen ble bygget fra 88.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos fet bil, jeg har en BMW e34 535ia 90mod og tror den ikke har katalysator da forrige eier bytta eksosanlegget til noe litt grommere. Hvordan er reglene for katalysator?

Har funnet ut at det kom i 89? Bilmodellen ble bygget fra 88.

Den må ha det. Eller rettere sagt, det må se ut som den har det og den må passere avgasstesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...