Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shakira+Seat Leon > Beyonce+Veyron

Forøvrig, er det bare jeg som ikke helt liker Veyron? Det er bare noe med den bilen som ikke sitter helt...

Enig der. Veyron har liksom aldri trykket på de riktige knappene for meg.

Forøvrig kan det være at Shakira kjører Seat fordi det er et "spansk" merke, og Shakira er vel spansk.. eller?

Lenke til kommentar

Veyron ser ut som en brei VW Boble.

Tror det er der mye ligger for meg. Bilen er rå, men den verken ser eller høres rå ut. Den er også alt for tung til å kjøres fort rundt en bane, og alt er egentlig basert på å nå så høy hastighet som mulig så komfortabelt som mulig.. Nei, gi meg heller en Murcielago LP-670!

Lamborghini%20Murcielago%20LP%20670-4%20SuperVeloce%204.jpg

112_0910_08z+2010_lamborghini_murcielago_LP670-4_superveloce+front.jpg

Evt. en SLR 722:

480321122_3c65b49a30_b.jpg

original.jpg

Lenke til kommentar

Hvis jeg får pressa denne ned i $15500 (fra $19000) så er det mulig jeg går for den.

CM1244.jpg

Gått 160.000km da, men etter hva jeg hører så er høy km uproblematisk på disse bilene. Tror jeg dropper Volvo S60R planene, har fått mange tips om at det er mye mekaniske problemer med dem.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Shakira+Seat Leon > Beyonce+Veyron

Forøvrig, er det bare jeg som ikke helt liker Veyron? Det er bare noe med den bilen som ikke sitter helt...

Enig der. Veyron har liksom aldri trykket på de riktige knappene for meg.

Forøvrig kan det være at Shakira kjører Seat fordi det er et "spansk" merke, og Shakira er vel spansk.. eller?

Colombiansk, for å være pirkete ;)

Lenke til kommentar

Veyron ser ut som en brei VW Boble.

Tror det er der mye ligger for meg. Bilen er rå, men den verken ser eller høres rå ut. Den er også alt for tung til å kjøres fort rundt en bane, og alt er egentlig basert på å nå så høy hastighet som mulig så komfortabelt som mulig.. Nei, gi meg heller en Murcielago LP-670!

http://www.autofans.us/images/Lamborghini/Lamborghini%20Murcielago%20LP%20670-4%20SuperVeloce%204.jpg

http://image.motortrend.com/f/23950381+w750/112_0910_08z+2010_lamborghini_murcielago_LP670-4_superveloce+front.jpg

Evt. en SLR 722:

http://farm1.static.flickr.com/228/480321122_3c65b49a30_b.jpg

http://media.s3.zoopy.com/media/2008/10/01/3812/14740/original.jpg

Ikke helt overbevist om Lamboen heller, men SLR :dribble:

Lenke til kommentar

Velger lett veyron. Velger den Ikke fordi den er den fineste å se til, men man vet den er BEST

Nytter ikke å ha 13 lamboer når naboen kommer hjem med en veyron. Han er bedre enn deg.

Det er nå slik jeg ser det :p

Må egentlig si meg litt enig, Amberlamps.

Veyron er langt mer eksklusiv enn Lamborghini. Bugatti's image er jo også uslåelig.

Bugatti hevder jo selv at de ikke ønsker kjøpere som er show-off, men det må samtidig erkjennes at det er vanskelig å forholde seg anonym i en bil som Veyron.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

UP liker å ta de som er lette å ta. Dermed stiller de seg der det er lett å måle. "Verstingene" vet om disse plassene. Bruk av sivilbil er da ei løsning, men det blir også veldig misbrukt. Mange siv-UPer som ligger irriterende tregt foran andre helt til de kjører forbi og blir fersket. De burde ha ennå mer målrettet fokus mot "verstingene". Det er jo f. eks. ikke noe nytt at mange drar ut på natta for å kjøre fort på øde veier. En annen ting er kanskje å følge med visse sjåfører over tid for å se om det virkelig er en versting eller om det bare er en som har det travelt eller tilfeldigvis kjørte for fort.

Jeg kjører med hodet. Altså er det såpe så ligger jeg gjerne i 50 i 80-sona. Og er det knuskt tørt og varmt så ligger jeg rett og slett der jeg føler for det gitt trafikkmengden.

Lenke til kommentar

Det er jo f. eks. ikke noe nytt at mange drar ut på natta for å kjøre fort på øde veier.

Og dette er verstingene? Syntes det er verre å kjøre 130 i 100-sona midt på dagen, enn 200 km/t midt på natta uten folk. Eller misforstår jeg deg veldig nå? :)

For å ta meg selv. Jeg kjører lett opp i 150 km/t i 80-sona på den lange sletta der jeg bor - på kveldene. Jeg liker å slippe ut bakenden på bilen nå på vinteren. Men dette er stort sett ting jeg jeg gjør når det er mørkt eller lite folk. Er det meg de skal ta, eller de som kjører 130 km/t midt på dagen, og utsetter alle andre - i tillegg til seg selv - for fare?

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Kanskje litt tvetydig av meg, men min erfaring er at det er de samma folka. For å si det slik, på dagen finner ikke UP de i mengden. Drar de ut på natta så finner de dem nok.

Klart det er mindre trafikk, og dermed tryggere, på natta, men de utgjør jo likevel en fare - ikke bare for seg selv. I tillegg legger de seg til vane å kjøre fort hele tida.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som synes det er greit å ligge i 130 i 100-sonen. Grunnen til det er rett og slett at forholdene ligger til rette for 130 på de veiene og jeg driter i hva politikere og veivesen mener da fartsgrensene er bestemt i en tid da ABS og servostyring var dyrt ekstrautstyr. Teorien min er at man skal forholde seg til forhold og medtrafikanter - det er det viktigste og flott at UP også kommer ut og bekrefter det.

Jeg HAAAAAAAAAATER folk som "bor" i venstrefila og kjører i 80 når man fint kan ligge i 100 eller mer. Jævla selvutnevnte trafikkonstabler - de skulle bare visst at de faktisk er pådrivere for risikalbel grisekjøring.

Da er det bare rett opp i fangeren dems og på med fjernlys, horn og fandens oldemor for å få dem over i høyrefila så du kan parkere dem.

Minner meg om rekorden min til København (hadde sykt dårlig tid og risikerte lappen jeg veit). Kjørte dit på 4t 40min. I Sverige var jeg oppe i rundt 200 på de verste og lengste strekkene. DET er grisekjøring. Og så med en Fiat Brava attpåtil. Har hørt at svenskene er blitt hissige på fartskontroller så nå kjører jeg dit på 6 timer og koser meg på turen istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...