Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gi beng i" er forøvrig også et uttrykk som var populært på 90-tallet.

Det er mye kulere å bygge noe andre ikke har gjort før enn å følge mainstreamen spør du meg. Spesielt når du starter med noe som er helt usannsynlig og bygger noe gromt derifra (A3 med forhjulsdrift f.eks).

Endret av Kent Touch This
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Gi beng i" er forøvrig også et uttrykk som var populært på 90-tallet.

Og jeg er født på 90-tallet, så da beholder jeg tradisjonene.

Jeg bruker "Gi beng" når jeg må moderere språkbruken min, feks rundt barn, så kan jeg ikke gå rundt å bruke alle glosene i mitt vokabular =)

Jeg aksepterer at du syns A3'en er kulere enn S2'en, og du må lære deg å akseptere at andre har en annen mening =)

Jeg syns nyere audier er dritstygge, men det gjelder flere bilmerker, jeg liker de eldre mer røffe bilene som E30 og S1, 190E osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt ok det, som barn av 70-tallet er jeg ganske medgjørlig. Jeg skjønner dog ikke hvorfor du skal gjøre et poeng ut av at "du gir beng i andres meninger". Er det å respektere andres meninger noe dere kidsa ikke lærer lengre? Jeg redegjør for min mening, men du kommer med mig som "modere for barna" og "gir beng"? Tullete.

Jeg kan følge opp din tone: "Selvfølgelig synes du nyere Audier er stygge, du har ikke råd til dem =) =) =) =)"

Sånn apropos bil og tradisjoner, hvor mange biler har du hatt?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det henger igjen fra 90-tallet. Vi brukte det da jeg jeg vokste opp. Samme som Audi S2.

Ikke at jeg fatter helt hvor du vil hen, men måten jeg opplever at du uttaler dette på så prøver du å fremme at det er negativt å bruke "Gi beng" som et utrykk og det å like audi S2 ikke er bra.

Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke at jeg fatter helt hvor du vil hen, men måten jeg opplever at du uttaler dette på så prøver du å fremme at det er negativt å bruke "Gi beng" som et utrykk og det å like audi S2 ikke er bra.

Eller?

Nei. Jeg sier at jeg synes:

1. S2 ikke er penere enn A3

2. Å bygge fra scratch på en platform ingen har bygd sånne bygg på før (A3) er kulere enn å kjøpe en S2 og sette på litt ting

3. Å skrive "jeg gir lett beng i dine meninger" er meningsløst på et debattforum

4. ;Man har ikke biltradisjon når man har hatt en eneste rusten Subaru.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men man kaller ikke å ha hatt én ting en tradisjon. Du puler ikke én dame og sier at du har som tradisjon å smøre sporet hennes.

Mulig min definisjon er annerledes enn Fast & Furious-generasjonen sin.

Uansett ikke det som er poenget. Hele tonen med "gir beng i" og "moderer seg for barn" er bare latterlig når det kommer fra en som har prøvetid på sertifikatet sitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Jeg sier at jeg synes:

1. S2 ikke er penere enn A3

2. Å bygge fra scratch på en platform ingen har bygd sånne bygg på før (A3) er kulere enn å kjøpe en S2 og sette på litt ting

3. Å skrive "jeg gir lett beng i dine meninger" er meningsløst på et debattforum

Det skal du få lov til å mene, på lik linje andre mener det motsatte.

Om du tror TSR sin A3 var original tar du veldig feil. Er utrolig mange som har bygget på A3'en sin plattform. TSR er vel første med over 1000hk i den bilen tror jeg.

Han må vel få lov til å gi utrykk for at han ikke bryr seg om dine meninger. Er ikke alle som er like interessert i å bli kalt en råner bare for bilene han liker.

4. ;Man har ikke biltradisjon når man har hatt en eneste rusten Subaru.

Hva har dette med hele saken å gjøre? Dette er jo en fryktelig barnslig og uvitende kommentar fra din sin side.

Endret av Hansien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er på min sjette bil jeg, kent ;)

Og det er mer enn å bare sette på litt ting for å bygge en motor som tåler 1000 hk.

Du må slutte å gå inn for å lage kvalme.

Jeg svarer deg som jeg gjør fordi jeg har inntrykk av at det er det eneste du er her for å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener det at jeg sier min mening og du deretter kommer med "du gir beng i" er min måte å lage kvalm på? Det er jeg som ypper? Det er en normal måte å debattere på?

Det teller ikke at du er på din sjette bil fordi de ikke går igjennom EU-kontroll.

Gå og sveis litt rust, du.

Det skal du få lov til å mene, på lik linje andre mener det motsatte.

Om du tror TSR sin A3 var original tar du veldig feil. Er utrolig mange som har bygget på A3'en sin plattform. TSR er vel første med over 1000hk i den bilen tror jeg.

Han må vel få lov til å gi utrykk for at han ikke bryr seg om dine meninger. Er ikke alle som er like interessert i å bli kalt en råner bare for bilene han liker.

Hva har dette med hele saken å gjøre? Dette er jo en fryktelig barnslig kommentar fra din sin side.

Jada, jeg skjønner at dere er kompiser bla bla bla. Jeg synes det er fetere å bygge en A3 fra bare skallet enn å kjøpe en allerede opphora S2. Er det ok? Kan jeg få lov til å synes det uten at dere fast&furious-gutta skal krangle?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hahahahaha

Nei, jeg hadde en Killed In Action sephia som jeg smalt, deretter en shuma, som jeg solgte fordi jeg ble drit lei av den,

så en opel vectra som jeg bygde bilcrossbil av, så havnet jeg i en peugeot 406 som jeg solgte fordi jeg hata den franske søpla, deretter kjøpte jeg en subaru impreza som jeg var storfornøyd med, også kom jeg over foresteren.

Og nei, at du sier din mening er ikke å lage kvalm, men måten du sier den på, sånn som

"Det teller ikke at du er på din sjette bil fordi de ikke går igjennom EU-kontroll."

Det er jo bare barnslig det. Du er 70's kid, da bør du være litt mer voksen.

Jeg kan fint ta til meg at jeg er litt barnslig, for det er jeg, heller det enn å vandre rundt å være grinebiter hver dag

EDIT: Og Imprezaen hadde jeg gjennom EU før jeg solgte den, samme med Pug'en og Foresteren, så jeg har hatt 3 biler gjennom EU til nå ;)

Endret av Hardboiled Rice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jada, jeg skjønner at dere er kompiser bla bla bla. Jeg synes det er fetere å bygge en A3 fra bare skallet enn å kjøpe en allerede opphora S2. Er det ok? Kan jeg få lov til å synes det uten at dere fast&furious-gutta skal krangle?

Jeg kjenner ikke HR i det hele tatt.

Hvor har du en opphora S2 i fra? Så vidt jeg vet har vel HR bare nevnt S2 karosseriet og motorbygg som skal yte rundt 1000hk. Ingenting om hvordan bilen blir ellers. Slik sett er det vel bare karosseriet som er forskjellen på S3'en og S2'en. Ergo enten er begge bilene opphoret etter din mening ellers så er ingen av de dette.

Hvorfor stigmatiserer du meg (og HR) som F'n'F gutta? Så vidt jeg vet har jeg aldri eid en bil som er i nærheten av hva som har blitt vist i filmene.

PS; Skal du først gjøre et forsøk på å drite ut andre ved å kalle de ting, ikke oppfør deg som en smålig unge når du gjør det. Det slå så hardt tilbake på deg selv :hm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt noe om biltradisjon, du som trakk inn det ordet.

Du påstod jeg hadde hatt kun en rusten subaru, jeg svarte på din tåpelige påstand.

Du må gjerne vise meg hvor i debatten jeg nevner tradisjon før deg. Finn samtidig det innlegget jeg skrev før deg hvor jeg begynner å fortelle deg hvor lite dine meninger betyr, ok?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må gjerne vise meg hvor i debatten jeg nevner tradisjon før deg. Finn samtidig det innlegget jeg skrev før deg hvor jeg begynner å fortelle deg hvor lite dine meninger betyr, ok?

Hvis du leser lenger opp, så ser du at det var "VegardBS" som trakk inn tradisjon.

Dine meninger gir ikke mening, så de betyr heller ikke så mye.

Jeg eier iallefall ett litt bredere spekter for bilinteresse enn du gjør.

/Bring in the shitstorm

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke HR i det hele tatt.

Hvor har du en opphora S2 i fra? Så vidt jeg vet har vel HR bare nevnt S2 karosseriet og motorbygg som skal yte rundt 1000hk. Ingenting om hvordan bilen blir ellers. Slik sett er det vel bare karosseriet som er forskjellen på S3'en og S2'en. Ergo enten er begge bilene opphoret etter din mening ellers så er ingen av de dette.

Hvorfor stigmatiserer du meg (og HR) som F'n'F gutta? Så vidt jeg vet har jeg aldri eid en bil som er i nærheten av hva som har blitt vist i filmene.

Fordi dere idoliserer kjipe japsebiler som er mekka i hjel.

Alle S2-er er hora opp i forhold til en A3 1,6. Motbevis meg gjerne.

Nei, det er ikke bare karroseriet. A3 bruker f.eks en 2,5 liters motor konvertert fra rekkefemmeren (diesel) til Audi, mens S2'en bruker 2,2T som er brukt en million ganger på andre biler.

PS; Skal du først gjøre et forsøk på å drite ut andre ved å kalle de ting, ikke oppfør deg som en smålig unge når du gjør det. Det slå så hardt tilbake på deg selv :hm:

Jeg er en kverulant. Jeg elsker å diskutere med folk som ikke vet hva de prater om.

Sånn at dere F&F-gutta skal skjønne det:

LOL SMS =) =) =) =)

Hvis du leser lenger opp, så ser du at det var "VegardBS" som trakk inn tradisjon.

Dine meninger gir ikke mening, så de betyr heller ikke så mye.

Jeg eier iallefall ett litt bredere spekter for bilinteresse enn du gjør.

/Bring in the shitstorm

Deilig. En gutt som såvidt har blitt tørr bak øra og har kjørt flere KIA forteller meg om bilinteresse.

LOL SMS!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...