Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Snip

Frambremsene får selvfølgelig lufting gjennom kanal fra frontfangeren, denne luften slippes ut igjennom scoopene der.

Edit: kan også hende at de scopene rett og slett kun slipper ut varme fra motorommet sånn som de på e46 og e90 men mine 5 cents er at de både er med å kjøle ned bremsene, slippe varm luft ut fra motor og fungerer som spoilere. (Fordi så mye tiltro til ingeniørene til BMW har jeg :p )

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennomført på hvilken måte? Gjennomført som i utført av profesjonelle, eller sett i sammenheng med bilen?

Jeg siktet vel mest mot i sammneheng med bilen, men som Primer4 skirver; Helst begge.

Men jeg tar heller en bil som kler matt farge, men hvor arbeidet er gjort slurvete fremfor en bil som absolutt ikke kler matt farge.

Lenke til kommentar

Hvilke biler/biltyper kler matt og hvilke bør man absolutt ikke gjøre matte? :)

Aldri tenkt mye over dette sånn i bunn og grunn så noe konkret svar her og nå får du ikke.

Men jeg er og av den overbevisning om at gjør man alt rett så skal det godt gjøres å få en bil til å ikke kle. Men da er det gjerne snakk om mer enn bare å legge på en film med matt folie.

Lenke til kommentar

Hva slags bil har du, og hvilken farge skal du ha på?

Regnet faktisk med at det var det som var situasjonen i og med du var så nysgjerrig på akkurat dette. :p

Helt riktig. :p

Jeg har en Alfa Romeo 156 GTA og leker med tanken på matt svart.

8892192222_1584f4a0c9_c.jpg

Lenke til kommentar

Matt kan alltids kle bilen, men da oppfordrer jeg deg til å gå for rødt eller gult. Samtidig får du pulverlakkert felgene dine sorte eller mørk grå.

Gul Alfa er muligens litt fy-fy, så da måtte det i så fall blitt rødt. Det går en matt gul/oransje bil her i byen, men jeg tror aldri jeg har sett en matt rød bil så det blir litt vanskelig å se for seg om det hadde kledd bilen min. Men takk for tipsene. :)

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at gul alfa er fy-fy?

Det er sikkert ikke fy-fy, og jeg gjør jo det jeg vil med bilen min, men på samme måte som rød er Ferrari-fargen og gul (i mine øyne) er Lamborghini-fargen er rød og muligens svart Alfa-farger. Men gul er fint, absolutt. :)

Her har dere to Alfaer, en matt rød og en matt svart.

5527250646_c112436b91_z.jpg

18677871.jpg

Den matte røde er jo fin, da, det må jeg innrømme. Kanskje det ikke hadde vært så dumt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...