Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 spørsmål:

1. Jeg har en '99 Hyundai Coupe. Etterhvert som høstkulda kom så har bilen begynt å lage en ny lyd. Det høres litt ut som du sitter på et fly. Støyet øker med farta, ikke med turtall. Spesielt merkbart i 70-80 km/t og over. Jeg har lite peiling, men noe av det første jeg tenkte på var kanskje diffen? Disse bilene er kjent for å slite litt med endeledd og slikt, men jeg tror ikke det er det.

2. Kan parkeringsselskapene gi deg bøter for å stå litt utenfor oppmerket plass dersom man gjør det i enden av områder. Altså hvis jeg står helt til venstre på en parkeringsplass, så står jeg feks en halv meter for langt til venstre. Det er selvsagt ingenting jeg blokkerer for noe. Det er rett og slett for å ha litt god plass og kanskje gjøre det litt enklere for andre. Dette er jo teknisk sett å bryte reglene selvsagt, men i praksis så er det jo bedre. Er dette noe parkeringsselskapene vil gi deg bøter på bare på faenskap? Har ikke vært borti det, men jeg lurer. :)

Lenke til kommentar

2. Kan parkeringsselskapene gi deg bøter for å stå litt utenfor oppmerket plass dersom man gjør det i enden av områder. Altså hvis jeg står helt til venstre på en parkeringsplass, så står jeg feks en halv meter for langt til venstre. Det er selvsagt ingenting jeg blokkerer for noe. Det er rett og slett for å ha litt god plass og kanskje gjøre det litt enklere for andre. Dette er jo teknisk sett å bryte reglene selvsagt, men i praksis så er det jo bedre. Er dette noe parkeringsselskapene vil gi deg bøter på bare på faenskap? Har ikke vært borti det, men jeg lurer. :)

Gjør jeg her hele tiden, er vel omtrent en halvmeter ekstra på ene siden av parkeringsplassen og da legger jeg meg godt over på den siden. Har enda ikke fått noen reaksjoner på det. Men dette kan jo selvfølgelig være forskjellig fra selskap til selskap og vakt til vakt hva de slår ned på.

Lenke til kommentar

Jeg husker en bot jeg fikk for noen måneder siden. Folk har "alltid" parkert på den plassen, som er i en slak sving på ihvertfall 20 meter før et fotgjengerfelt og et kryss (som i vanlige veier).

Plutselig en dag fikk jeg en bot og på boten stod det at jeg sto i en sving. Både selskapet og parkeringsklagenemnda ga meg feil så lesson learned.

Til min ergrelse så jeg at "alle andre" parkerte der uten å få bot, så i forrige uke parkerte jeg der igjen og gjett hva: to timer etterpå fikk jeg bot.

Som takk for bøtene skal jeg gi selskapet utgifter iform av punkterte driftsbiler og ødelagte automater ut året. Rasshøl.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De er noen jævler :p Da jeg og pappa skulle parkere under Solberg Extreme Motorshow, fant vi en P-plass hvor det godt nok sto at man måtte betale og alt det der. Men stressa som vi var, fant vi ikke automaten med det første, og dreit i det. Boten blei sikkert ikke så mye dyrere enn om vi skulle betale for å stå der.

Vi var der vel 1430, og joda vi fikk en bot, som var skrevet ut 1432. Altså de har stått og venta på at folk skulle komme og satset på at folk ikke ville se automaten, som sto rundt et hjørne fra der vi parkerte. Det var også et par andre biler som blei tatt, som sikkert var i samme situasjon som oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synst det er håpløst at folk skal være sure på parkeringsfolk fordi de "skulle bare" og så fikk de bot. Parkerer man en plass man skal betale, så betaler man.

Får man bot har man jo gjort noe feil, om ikke kan man klage på den.

Helt enig.

Stod på parkering forbudt for ikke så lenge si (skulle rett innom butikken), kom ut og der stod den en parkeringsvakt.

La meg langflat og slapp unna for den gang :-)

Siste som hjelper er å krangle.

Lenke til kommentar

Stor forskjell på hvor materialistiske folk er as. Shakira bor på en liten trehytte i Bahamas og kjører Seat.

Her er trehytta:

Shakira-home-Miami-Beach-Florida.jpg

Det som gjør trehytteopplegget så åpenbart til BS er ikke det faktum at det er en trehytte, men at det er snakk om en Seat. Hadde det vært en Mini Cooper eller en VW Beetle hadde det kanskje vært god fisk, men en Seat? :p Shakira er da en imageorientert kvinne.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...