Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En gruppe med våres nye landsmenn greide å rygge inn i bilen til et eldre ektepar tidligere i dag.

Fyttigrisen så frekke de var ovenfor dette eldre ekteparet. Gikk rundt til tilskuerne og fortalte hvor dumme dette eldre ekteparet var.

Hun som gikk rundt og slengte ble noe paff når jeg svarte at det var ikke de som gikk rundt og oppførte seg som en liten drittunge.

Videre ble jeg jo dessverre dratt inn i denne krangelen som foregikk, og uansett hvor rolig jeg var, hvor mye jeg siterte i fra lovene rundt hendelsen ville de virkelig ikke akseptere at de hadde skyld i det uhellet.

 

Og det toppet seg i det hun kom til meg og bablet om at hun bare var et menneske og at gud kom til å dømme med nord og ned om jeg drev der å løy. Kan vel si det slik at ateisten i meg kom fort frem da ja.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som håper at jeg kan få slippe å se dette?

 

Ekstremt tacky/harry. Som at ikke logoen på på Mercedes'er er stor nok fra før av, tar hele grillen, og ser fælt ut. Nå skal emblemet lyse opp?

 

Hoi, ser frem til å få alle slags stygge logoer med lys nå. Det var ikke pent.

Lenke til kommentar

Ekstremt tacky/harry. Som at ikke logoen på på Mercedes'er er stor nok fra før av, tar hele grillen, og ser fælt ut. Nå skal emblemet lyse opp?

 

Stor original logo i grillen synes jeg er konge! :D Elsker den store VW logoen i min grill og fatter ikke de som velger en emblemfri grill!!

 

Men jeg enig med det ang opplyst emblem, har sett det på noen lastebiler (som er greit nok, liker lastebiler med mye lys; med rett utførelse selvsagt...)

Lenke til kommentar

En gruppe med våres nye landsmenn greide å rygge inn i bilen til et eldre ektepar tidligere i dag.

Fyttigrisen så frekke de var ovenfor dette eldre ekteparet. Gikk rundt til tilskuerne og fortalte hvor dumme dette eldre ekteparet var.

Hun som gikk rundt og slengte ble noe paff når jeg svarte at det var ikke de som gikk rundt og oppførte seg som en liten drittunge.

Videre ble jeg jo dessverre dratt inn i denne krangelen som foregikk, og uansett hvor rolig jeg var, hvor mye jeg siterte i fra lovene rundt hendelsen ville de virkelig ikke akseptere at de hadde skyld i det uhellet.

 

Og det toppet seg i det hun kom til meg og bablet om at hun bare var et menneske og at gud kom til å dømme med nord og ned om jeg drev der å løy. Kan vel si det slik at ateisten i meg kom fort frem da ja.

 

Dette viser jo tydelig at det er tullete å begynne med diskusjon rundt skyldspørsmål.

Man må bare fylle ut skademelding med de faktiske forhold på forsiden, og sin egen forklaring lenger bak.

 

Skyldavgjørelsen har ingen av de involverte noe som helst med, det er forsikringsselskapene som ordner dette..

Klarer man å forklare de involverte dette er min erfaring at det som regel hjelper.

Lenke til kommentar

Høyesterett har bestemt at man har 5 års reklamasjon på utbedring, blir spennende å se hvilke påvirkning dette får for bilbransjen (forbruker-produkter generelt)

 

Den første virkningen jeg ser, er at forbrukere i større grad kan være trygge på at arbeidet som blir utført er skikkelig arbeid. I slike tilfeller som ved rust, vil nok det i større grad bli byttet deler istedenfor å lakke opp (billigere langsiktig)

 

I saken blir det nevnt at forhandlere blir mindre villig til å ta i mot brukt-biler, samt at innbytte prisen blir lavere. Dette ser jeg ikke noe grunn til, da en eventuell førstegangs-garanti går fra 5 år fra kjøpsdato av ny-bil uansett. Dvs dette hadde blitt en kostnad for forhandler selv uten denne dommen, forskjellen blir at utbedring må være litt mer permanent, ikke noe som "bare holder bilens reklamasjons tid"

 

 

 

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...