Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S og RS-styling på en 2.0TDI eller 1.8T, AMG på en 2.0CDI eller en 1.8 Kompressor, eller gud forby en 1.8 NA. R-styling på en S60/V70 2.4 N/A eller 2.4D evnt D5. S og RS hører til på S og RS, AMG på AMG og R på R.

 

Senk, fine felger og litt soting samt lakk gjør seg på selv en Nissan Micra, men har du ikke det som tilsvarer (oirignal)stylingen under panseret, da holder du deg unna det også.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Hvis du har oppunder 200hk under panseret, så er det akkurat ok å sette på sport-stylingen fra bilens sortiment. Men det finnes litt for mange 316 med fyll M3 styling, helt jÆvlig!

 

De fleste biler passer best å se originale ut ved første øyekast, litt Chip Foose tankesett :)

Lenke til kommentar

Apropos dieselbiler. Hva tenker folk som setter S- (evt. RS-), AMG- og M-styling på kjedelige dieselbiler? Jeg så en helt ny og veldig fin A5 med styling og fire potter i byen i går og i dag. Jeg sjekket regnummeret, og det var en 2.0 diesel med mindre enn 170 hester. Scooteren min lager bedre lyd enn det Audien gjorde. Det blir litt som å ha en enorm penis men alltid få utløsning før moroa har begynt.

 

Jeg ble forbikjørt av en Audi for en stund siden..

Så i speilet at det var en RS6, så speilene var riktige, all stylingen og alt..

Og bakpå stod det RS6-merker, samt var 2 rør ut på hver side..

 

Jeg sjekket den opp i Bil&Henger-appen, og fant ut at det var en 2012 A6 2,0TDI 140hk...

 

Rett og slett trist.

 

Ingenting er teitere enn styling som får biler til å se grommere ut enn de er. Er mye mer fan av at det går andre veien - hvis jeg noensinne blir rik nok til å kjøpe en AMG-, M-, S-modell eller lignende, skal jeg be dem fjerne all pynt før utlevering.

 

Jeg er ganske enig, ved å fjerne slikt tull slipper man også unna jyplingene i diverse halvspreke biler som tror de skal kappkjøre.

Lenke til kommentar

Apropos dieselbiler. Hva tenker folk som setter S- (evt. RS-), AMG- og M-styling på kjedelige dieselbiler?

Det er jo den type styling som ofte gjør at bilene ikke blir kjedelige.

 

Jeg så en helt ny og veldig fin A5 med styling og fire potter i byen i går og i dag. Jeg sjekket regnummeret, og det var en 2.0 diesel med mindre enn 170 hester.

Jeg leste en artikkel om hva slags biler vi kjøper, sammenlignet med hva svenskene kjøper. Artikkelen sa at vi gjerne kjøper biler med det minste motoralternativet og det høyeste utstyrsalternativet, mens svenske går for det motsatte.

 

Det er en stund siden jeg leste denne artikkelen, men jeg mener jeg satt igjen med inntrykket av at artikkelforfatteren forsøkte å fortelle oss at dette var en preferanseforskjell mellom oss og svenskene, men det er naturligvis helt feil. Kraftigere motor koster fort veldig mye penger her til lands, mens utstyret koster ca det samme som det koster over grensen. Derfor tar vi til takke med svake motorer men legger på litt ekstra på utstyrssiden, gjerne i form av S-, M-Sport-, eller AMG-pakken.

 

Prøver du nå å si at dersom man ikke har en motor som høres bra ut på tomgang og/eller ikke er veldig kraftig, da bør man også droppe de utstyrspakkene som får bilen til å se bra ut? Vel, det er i så fall et direkte latterlig utsagn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Prøver du nå å si at dersom man ikke har en motor som høres bra ut på tomgang og/eller ikke er veldig kraftig, da bør man også droppe de utstyrspakkene som får bilen til å se bra ut? Vel, det er i så fall et direkte latterlig utsagn.

Endelig noen som deler min mening.

Skal enn kjøre rundt i en bil som ser kjip ut bare fordi man ikke hadde råd til en bil med stor bensinmotor i det avgiftshelvette av et land vi bor i ? :)

 

Selvfølgelig blir det teit med full M3-styling påen 316i (emblemer og hele pakka) , men ser absolutt ingen problem med M-opptikk på en 316i vist det var det man kun hadde råd til.

Lenke til kommentar

Det er bare trist at S, M og AMG blir så utvannet som de blir om dagen..

 

Ingenting er tristere enn en bil med den minste motoren og full AMG-pakke.

 

Skal man ha AMG-styling bør man virkelig ha en fullblods AMG-bil.

 

Selv var jeg bevisst på å finne en bil der det ikke var en masse jåleri som mange dessverre har valgt når de har handlet min type bil ny.

Jeg fant en som ser ganske anonym ut og med en spesiell farge.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Kjøper man "ny" bil, så er det helt lovlig (etter min mening) å ta på en styling pakke.

 

Kjører man en eldre bil, så synes jeg det blir feil å bygge den om med styling pakken.

 

Jeg prøvde å overtale mine foreldre til å gå for R-desgin på XC60, men ble stemt ned pga stygg farge på STØMMEN (av alle ting!) i stolene :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det er supert at man får muligheten til å velge S-line, M-sport eller lignende når man kjøper motorsvake biler. Det er jo helt andre ting som skiller storebrødrene fra lillebrødrene. Det være seg bremser, emblemer, luftinntak, gjeller og bulk i panseret samt lyd.

 

Nå har det seg sånn at det er veldig dyrt å kjøpe motorsterke biler i dette landet, så da må de fleste nøye seg med mindre motor, men det betyr ikke at man skal velge et styggere alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøver du nå å si at dersom man ikke har en motor som høres bra ut på tomgang og/eller ikke er veldig kraftig, da bør man også droppe de utstyrspakkene som får bilen til å se bra ut? Vel, det er i så fall et direkte latterlig utsagn.

 

Nei, det er ikke det jeg prøver å si, og beklager at det oppfattes slik. Det jeg sier og det jeg mener (dette er min mening, og jeg forventer ikke at alle deler den) er at det er tullete å prøve å få bilen til å fremstå som noe den ikke er, ved å f.eks. sette på AMG-merker og fire potter.

Lenke til kommentar

Sånn er det for de andre merkene og, men det ser allikevel ganske så likt ut..

Ofte såpass likt at ikke andre enn kjennere ser forskjellen.

 

Jeg så utelukkende på biler med full M-sport-pakke de to siste gangene jeg har kjøpt BMW. I mine øyne ser det bedre ut og det kjører bedre. At en som ikke er "kjenner" ikke skjønner at jeg ikke kjører M3 plager meg ikke noe.

 

Såfremt man ikke limer på E63/S4/M3-merker så ser jeg kun fordeler med original styling.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...