Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hvorfor i all verden utstyre bilen sin med noe som ikke har noen funksjon?

Hvorfor går kvinner med høye hæler, de har jo ingen funksjon utenom å gjør gåturen ubehagelig?

Forfengelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor går kvinner med høye hæler, de har jo ingen funksjon utenom å gjør gåturen ubehagelig?

Forfengelighet.

Det ser i det minste bra ut på noen.

Ikke når du bruker vektøkning som et argument mot bruk av karbonfilm.

Joda, montering av dill som øker vekt er alltid teit, og påvirker vekten i feil retning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden utstyre bilen sin med noe som ikke har noen funksjon?

Her monteres ikke noe som helst av utstyr med mindre det har en klar funksjon.. Jeg vurderer faktisk å gå ned til 18/19" felger fordi 20" ikke har noen reell funksjon liksom..

Jeg kan lett finne på å montere en masse greier jeg, så lenge funksjonen altså er tilstede.

Kjører du Toyota?

Lenke til kommentar

Det er jo din personlige oppfatning.

Er du bilen's Jan Thomas?

Bilens Jan Thomas? Hvordan trekker du slutninger som at man er i nærheten av han om man mener styling og utstyr bør ha en funksjon?

Jan Thomas er vel ikke så jævlig opptatt av det?

PS: Jeg måtte google fyren, og fant da ut hva for en skamplett han er.

Noen burde blitt en flekk på lakenet..

Kjører du Toyota?

Jeg har eid en Toyota, men det er en del år siden.

Jeg kjører stasjonsvogn av tysk merke, bilen er utstyrt med 4x4 og grei motor.

Lenke til kommentar

Når du jevnt over på et forum skryter av å eie en "premium" bil i fra tyskland og har en motor med masse effekt og da attpå til blant andre bilinteresserte er det flere som automatisk blir nysgjerrig på hva slags bil dette faktisk er og der igjen effekten i denne bilen.

Jeg regner med at selv du greier å skjønne dette.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel kanskje ikke så "premium" som han vil ha det til, når han ikke "tør" å nevne merke og modell.

Om vi skal være vanskelige kan jeg jo si at GPS ikke har noen praktisk funksjon ettersom man har kart. Bare elektronisk dilldall. GPS vil gi vektøkning samtidig som den vil føre til mer elektronikk, kabling, og tar mer plass. GPS er i tillegg dyrt, og du kan risikere å få den frastjålet.

Å montere karbonfilm vil jo gi en ubetydelig vektøkning, så ser ikke problemet. Kan ikke si jeg er noen fan, men det vil da på ingen måte påvirke bilens drivstofforbruk eller kjøreegenskaper.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg ville aldri montert navigasjon i bilen.. Men nå er det en del av utstyret jeg har fra før, så da gjør jeg ikke noe med det.

GPS-antenna er uansett der og umulig å fjerne uten å demontere halve bilen, og stereoanlegg er praktisk å ha.. Det samme med DVD-spiller slik at passasjerer i baksetet kan se film underveis.

Når det er sagt er det slik at GPS har en funksjon, noe altså ikke karbonfilm har.

Lenke til kommentar

Diskuteres det virkelig hvorvidt karbonfilm har noe å si over bilens kjøreegenskaper eller forbruk? Da har det mer å si om hvor mye føreren veier, om du har noe i bagasjerommet. Karbonfilm er jo 100% ubetydelig. Regnet som havner på bilen gjør den sikkert tyngre enn karbonfilm.

Jeg regner med Snylter slanker seg, kun for å ikke føre vekten på bilen i negativ retning?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da voldsomt så interessert enkelte er i å vite det.

Det er bilen min (ja, den bilen!) og den har bensinmotor som puster helt på egenhånd.

haha, har du sagt a må du si b.. Det er som hansien sier, når du skryter på deg at du har en tysk premiumbil med 4wd, selvpust og nok power så blir folk nysgjerrige. Om ikke du tør å fortelle hva du eier, kan det kanskje være at du ikke eier det du skryter på deg å ha ?

Lenke til kommentar

haha, har du sagt a må du si b.. Det er som hansien sier, når du skryter på deg at du har en tysk premiumbil med 4wd, selvpust og nok power så blir folk nysgjerrige. Om ikke du tør å fortelle hva du eier, kan det kanskje være at du ikke eier det du skryter på deg å ha ?

Nok power er vel å ta i, siden jeg vel så vidt har kjørt bil med nok power.. Et par hundre hester til hadde vært nice.

Sikkert en Audi A6 2.4.

Ikke akkurat det kvikkeste du finner.

A6 2,4 går i det minste på riktig drivstoff, men du verden så døll den er å kjøre.

Jeg må nok skuffe deg der, den siste audien jeg eide var en Audi 100TQ , og det er en del år siden.

Lenke til kommentar

Du har lagt på karbon slik at du har fått en vektøkning?

Jepp. Like mye vektøkning som om jeg dropper å drite før jeg setter meg i bilen sånn cirka.

Karbonfilm er ikke så blank uansett hvordan du vrir og vender på det. Med mindre den får et par lag med klarlakk over.

Ser det blir diskutert karbon-film, det er det da altså ikke. Det er en slik en:

post-111102-0-31905500-1370504490_thumb.png

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...