Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må isåfall være noe jeg har oversett. Blir vel sikkert noe diskusjoner med selgeren som skal være med på prøvekjøringa om hvorfor jeg skulle velge GT86'en ovenfor BRZ'en.

Her fant jeg noe

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/287836/toyota_gt86_vs_subaru_brz.html

 

 

The two cars only truly begin to diverge when you increase your commitment and really start to push them dynamically in the dry. The difference is in the set-up, with the Toyota having a slightly softer front end and a slightly stiffer rear (and therefore by deduction the Subaru being mildly stiffer at the front and faintly softer at the rear). This means that initially you get a little more positive feeling from the 
steering of the BRZ as its sharper nose dives into corners, with a bit more bite the 
moment you turn the wheel. This extra grip doesn’t seem to diminish either; the harder you push, the harder it grips because as the car turns, the softer rear leans and digs its tyres harder into the tarmac. Understeer simply never materialises

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor ser vi så få s14 i drifting? Går jo stort dett i Silvia s13 :/ Har lest at s14 er en god del stivere og et bedre utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Det kan da utmerket godt være film som er lagt på utenpå deler av annet materiale..

OG er det det vil jo vekten øke.

 

Det er litt artig hvordan folk utstyrer bilene sine med masse jåleri i karbonfiber, som et tillegg til de delene som er der fra før.. :)

 

Jeg pratet med en som har en C-klasse med speilhus av karbonfiber...

Han hadde kjøpt nye speilhus som monteres utenpå de originale, fantastisk!

Lenke til kommentar

Du har lagt på karbon slik at du har fått en vektøkning?

Vis det viser seg å være karbonfilm på den spoileren der, hvor mange gram vektsøkning vil det være da? Hvor mye har dette å si på 0-100km/t?

 

Hvorfor ser vi så få s14 i drifting? Går jo stort dett i Silvia s13 :/ Har lest at s14 er en god del stivere og et bedre utgangspunkt.

 

S13 er i utgangspunktet en billigere bil og at det er latterlig mange som serieproduserer alternative ettermarkedsdeler(Herunder; Wisefab kit, LS1-konverteringskit osv..) til disse bilene som gjør at flere uerfarne folk foretrekker disse bilene.

 

Det er lettere for mannen i gata å bygge en konkurransedyktig bil ut av en S13 i motsetning til hva jeg har sett av S14.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vis det viser seg å være karbonfilm på den spoileren der, hvor mange gram vektsøkning vil det være da? Hvor mye har dette å si på 0-100km/t?

 

 

 

S13 er i utgangspunktet en billigere bil og at det er latterlig mange som serieproduserer alternative ettermarkedsdeler(Herunder; Wisefab kit, LS1-konverteringskit osv..) til disse bilene som gjør at flere uerfarne folk foretrekker disse bilene.

 

Det er lettere for mannen i gata å bygge en konkurransedyktig bil ut av en S13 i motsetning til hva jeg har sett av S14.

Aha, I see :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å forstå at noen monterer "karbonfiber" fordi det ser tøft ut, ikke nødvendigvis for å spare vekt?

 

Hvorfor i all verden utstyre bilen sin med noe som ikke har noen funksjon?

 

Her monteres ikke noe som helst av utstyr med mindre det har en klar funksjon.. Jeg vurderer faktisk å gå ned til 18/19" felger fordi 20" ikke har noen reell funksjon liksom..

Jeg kan lett finne på å montere en masse greier jeg, så lenge funksjonen altså er tilstede.

 

Vis det viser seg å være karbonfilm på den spoileren der, hvor mange gram vektsøkning vil det være da? Hvor mye har dette å si på 0-100km/t?

 

Irrelevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...