Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Kjørte for ikke lenge siden nye Ford C-Max.Ford begynner å komme seg nå, men dashbordet føles litt for rotete og "futuristisk" som gjør at den vil oppleves gammel ganske kjapt tror jeg. Men meget god kjøremaskin

Opplevde det samme med dashbordet i en ny Ford Ka*kremt* .

Ser ut som en kollisjon av Delorean og Star Wars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det må da være det første tilfellet der en facelifta bil blir den mest solgte? Eller er det vanlig i dette segmentet? Så fort en tidligere bestselger fornyes litt, løper alle til forhandleren?

Hele kaosseriet er annerledes, bilen er mye større enn tidligere. ;) Mye større bakfra, større bagasjerom osv, men interiøret er tilnærmet likt. Det er i grunn svært sjeldent at en bil blir veldig forandret fra tidligere modell disse dager (med forbehold om at forrige produksjonsår var året før) .. f.eks nye touran, caddy, transporter osv..

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Det er i grunn svært sjeldent at en bil blir veldig forandret fra tidligere modell disse dager (med forbehold om at forrige produksjonsår var året før) .. f.eks nye touran, caddy, transporter osv..

 

Det er svært sjeldent en VW-modell blir veldig forandret, mener du vel? Det er ikke til å komme unna at de siste modellene av både Golf, Touran og nå Passat er kun kraftige ansiktsløftinger av forrige modell.

Lenke til kommentar

Eneste som er beholdt utvendig på nye Passat er taket. (Hva skjer'a? På Touran var det dørene..)

Kan også føye til at nye Passat ikke er mye større enn forgjengeren, Ca 2 mm i lengde og bredde. Innvendig er det vel bare den analoge klokka som er nytt, resten er gjenkjennbart fra Golf, men de har lagt til mye ekstrautstyr som f.eks støydempende folie i sideruter og frontruter, åpning av bakluka med foten (fører foten under støtfangeren) og samtlige dieselmotorer har Bluemotion-teknologi. Antageligvis med unntak av 170 hk med/uten 4-motion.

 

Har prøvekjørt et par utgaver (105 og 140 tdi) og må si at den også virker fastere i fisken enn forgjengeren..

Lenke til kommentar

Tja, de selger jo i store mengder, ikke bare i Norge, men i hele Europa og til en viss grad verden, så hvorfor skulle de endre så mye? Skal man ha spennende bil velger man ikke VW i det hele tatt. Alfa Romeo f. eks. kan det langt bedre.

Jeg sier ikke at det er feil, bare påpeker overfor Scotty at det er VW sin filosofi - som for øvrig ser ut til å fungere bra - og ikke alle andres filosofi. Og den nye Passaten er ikke særlig større enn før. Det er jo samme bilen, strengt tatt.

Lenke til kommentar

Tja, de selger jo i store mengder, ikke bare i Norge, men i hele Europa og til en viss grad verden, så hvorfor skulle de endre så mye? Skal man ha spennende bil velger man ikke VW i det hele tatt. Alfa Romeo f. eks. kan det langt bedre.

Jeg sier ikke at det er feil, bare påpeker overfor Scotty at det er VW sin filosofi - som for øvrig ser ut til å fungere bra - og ikke alle andres filosofi. Og den nye Passaten er ikke særlig større enn før. Det er jo samme bilen, strengt tatt.

 

 

Strengt tatt er det ikke samme bilen. Dette er en ny modell. Ta det for det det er.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg usikker på akkurat hvor mye som er forskjellig.

 

Én ting er om de har endret noen millimeter på panelene i forbindelse med restylingen, men det store spørsmålet er om det er gjort noe særlige endringer på teknikken.

 

At VW prøver å få den til å fremstå som en helt ny modell er jo naturlig. Det funker ikke like bra å selge "Den litt oppdaterte modellen som bare er litt bedre enn forrige generasjon".

 

Enten er det snakk om en veldig god facelift, noe jeg personlig tror, eller så er det en veldig lite forandret ny modell.

 

Nye modeller pleier å ha større endringer. Se for eksempel på forrige generasjon Passat. Det var en ny modell. Det samme gjelder Mondeo (som riktignok også har kommet med facelift nå), 5-serie (E60/F10), E-klasse osv (W211/W212).

Lenke til kommentar
Haugen argumenterer blant annet med at motorene har vært gjennom en oppgradering.

 

- De har fått mye lavere utslipp og start-stopp-system. I tillegg er de gjort mer støydempet, slik at bilen oppleves som mer stillegående. Bilen har også fått nye karosseriplater, nye seter pluss at det er gjort om litt på instrumenteringen, sier Haugen til VG Nett.

 

Ikke stort mer enn en omfattende facelift, med andre ord. Sånn på papiret er det en ny modell, fordi Volkswagen sier det er det, men i praksis er det fortsatt samme bilen med noen oppgraderinger ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...