Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Nei, man skal ikke bruke bilens signaler til hilsing og andre slike ting. Det er ikke mangel på folkeskikk, men respekt for deres egentlige funksjon og effekt. Nikk, vink, vis fingeren, men spar horn og lyssignaler. De siste postene her i tråden viser jo at det trolig ikke vil bli tolket riktig uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

ALLE trailere som slipper meg forbi gir jeg et blink med nødblink eller tåkebaklys til, og får et kort blink med langlysene som svar. Og det er VELDIG utbredt som takk og værsågod. Og det har skjedd med trailere fra Toten Varetransport, Thor's Varetransport fra Svolvær, samt trailere fra Estland, Russland og Nederland.

Samme som alle lokale bruker tre-fire kjappe blink med venstreblinken for å hilse når det er mørkt og man ikke ser at man vinker. Samme gjør trailersjåfører seg i mellom.

Lenke til kommentar

ALLE trailere som slipper meg forbi gir jeg et blink med nødblink eller tåkebaklys til, og får et kort blink med langlysene som svar. Og det er VELDIG utbredt som takk og værsågod. Og det har skjedd med trailere fra Toten Varetransport, Thor's Varetransport fra Svolvær, samt trailere fra Estland, Russland og Nederland.

Samme som alle lokale bruker tre-fire kjappe blink med venstreblinken for å hilse når det er mørkt og man ikke ser at man vinker. Samme gjør trailersjåfører seg i mellom.

Sånn gjør pappa og med trailere og slikt når han kjører bobilen :D

Lenke til kommentar

Det har skjedd meg én gang at jeg som fører av personbil ble overhalt av en semitrailer fordi jeg måtte kjøre litt sakte pga lasta baki. Da hengeren hans gikk klar av meg blinka jeg et par ganger på ham med fjernlysene så han kunne legge seg inn foran meg. Fikk et par takkeblink i retur fra en sjåfør som antageligvis ikke forventet at jeg kunne "yrkessjåførspråket".

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter 2. 1 runde

1. Kenneth - 85.1

7. Aasbø - 72 - 1

JADA!!!!

EDIT: Alle har forresten ikke kjørt så ikke endelig plasseringer, men sånn det så ut når jeg skrev i stad

EDIT2: Jeg tror streamen klikka her og at jeg så første runnet om igjen -.- Nå skjønner jeg ingenting. Syns det var noe rart når han kommentatoren sa det samme når de kjørte runde 2. Faen, nå har jeg gått glipp av mye. Helvete!!!!!!

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Kom bare reklame de 5 minuttene jeg orket å se nå iallefall..

Over til noe annet, tok og stickerbombet speilene til fruen i dag. Første gang, så er ikke helt perfekt, men ser greit ut på avstand tror jeg (ble ganske mørkt mot slutten)

post-91749-0-57426800-1370034993_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Over til noe annet, tok og stickerbombet speilene til fruen i dag. Første gang, så er ikke helt perfekt, men ser greit ut på avstand tror jeg (ble ganske mørkt mot slutten)

post-91749-0-57426800-1370034993_thumb.jpg

Hvor fikk du tak i klistremerkene?

Lenke til kommentar

Blir prøvekjøring av GT86 på fredag da. :)

Fikk og høre historie av selgeren at det var en journalist som mente bilen burde vært levert med turbo helt til han kjørte av med bilen på Gardemoen under testing der. :p

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...