Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arg, enkelte syklister altså.

Stoppet i dag ved fotgjengerovergang for en ungdom som skulle over veien. På utsiden av meg, i sykkelfeltet kommer to racer sykkelfantaster, kjører nesten ned ungdommen og gir ham sinte blikk fordi de måtte bremse og miste "verdiful energi/fart". Selv om de fint kunne se at bilkøen stoppet forran fotgjengerovergangen i god tid. Jeg vet fordi jeg kjørte forbi dem ca 300 meter lengre bak.

Har sjeldent noe i mot syklister på veien så lenge de følger reglene, men tullinger som dette burde det være fritt fram for å "ta med døra"... :ph34r:

Endret av MrLee
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Endel norske med i Gumball 3000 i år eller?

Var vel en camaro, koenigsegg, 458 & en cayenne tror jeg?

Koenigsegg x 2

458 hadde samme wrap som Koenigsegg'en hvertfall.

Karin Elise Fossen kjører med Betson teamet, og de har en Camaro hvertfall.

Lenke til kommentar

Møtte en tullkuk idag. Jeg så en som parkerte på siden av bilen min med liten plass til å komme ut. "Jaja, nå skal han smelle døra si i bilen min". Så står jeg å venter, BANG, så sparker han nærmest døra i min dør. Jeg er ikke veldig paranoid for min bil, men han ble flau når jeg sa at det ikke var nødvendig å dundre døra i min bil, han kunne hvertfall prøve å gjøre det på en normal måte. "hehhh, ble ikke noe merke *ser ned på bilen min*"

Joda så neida... hvis dere tror jeg smalt min dør i hans bil så kan dere ha rett.

Endret av Amberlamps
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Bensin og manuell. Og det er vel skyactiv-motorene, de er friske.

På diesel blir manuell fort til mye giring i by og når det er mye bytte av vei. På landevei spiller det ingen trille egentlig.

Kjørte en Octavia 1.9TDI her om dagen, første og andregiret var så korte at det var ikke vits å ha dem engang. 4-giret er et MUST i 50 for å ligge på rundt 2000rpm. På Volvoen (dog med automat) må jeg ligge i 3. og da er det akkurat så det går, ligger på 2000-2500rpm.

Og så og si alle dieselbiler jeg har kjørt ubrukelig 1. og 2. gir. Hadde 1. vært 2. og 2. vært 3. så hadde det gått.

Endret av Slettet-QjT4b9
Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe Mazdas` CX5 til vinteren, ville dere gått for

1. 160HK Bensin med automat

2. 150HK Diesel med automat

evt

3. 160HK Bensin med manuell

4. 150HK Diesel med manuell

?

Enten 1 eller 2, men jeg ville absolutt ha prøvekjørt først uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...