Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvis jeg husker riktig ble ESP og ABS koblet ut og inn ved ulike øvelser på glattkjøringa.

Det er kun i et fåtall av bilene man kan koble ut systemene på en enkel måte. Selv kjørte jeg BMW og fikk koblet ut ESP og antispinn, mens de andre i Volvo ikke hadde muligheten til dette.

Litt synd i grunn, da de fleste ungdomsbiler mangler disse systemene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det en slags "finn.no" side for bil i Stortbritannia?

Fins en hel haug med sider, men jeg tror Parkers.co.uk og AutoTrader.co.uk er de beste stedene å starte. Sistnevnte har jeg surfet et par ganger for gøy :)

Takker skal sjekke de ut!

Vil anbefale mobile.de. Tysk side, men du kan velge flere språk. Uendelig mengde snacks.

Er ikke bare for å titte og da nytter det ikke å finne bil i tyskland, hehe.

Noen som vet hvilke biler som er billigst å forsikre i Storbritannia? De alle fleste havner minst på en 100 000 i året... er helt sykt.

Lenke til kommentar

Er ikke bare for å titte og da nytter det ikke å finne bil i tyskland, hehe.

Nå vet ikke jeg om du har tenkt å bo i England, men er det ikke helt fucked med høyreratt? Sånn sett mye bedre å skaffe bil fra Tyskland.

Er en i familien som har flyttet bort pga. studier. Om det er bedre eller ikke vet jeg ikke noe om, men mener det var billigere forsikring om den hadde høyreratt... :hmm:

Lenke til kommentar

Husker jeg slet med det på den forrige bilen. Hver dag måtte jeg bruke isskrape på innsiden av ruta. Jeg kan love dere at det er MYE vanskeligere enn på utsiden.

Jann-Ove:

Det er vel kanskje når det er mye fuktighet i lufta og kaldt samtidig? Kan ikke huske at det har skjedd meg.

Det eneste som kan minne om dette, er når man er så dum at man bruker spylevæske før ruta blir varm. Det gjør man bare én gang.

Lenke til kommentar

Har kun skjedd et par ganger, og fellesnevneren er at det har vært meget kaldt, og nylig blitt mildere.

-25-30 får ting til å skje. F.eks er det gøyalt med bunnfrossen spylervesketank, eller understell som knaker og protesterer når man begynner å kjøre.

Det må være en god del naturgummi i Continental sine rene vinterdekk - de er jo myke og oppfører seg flott selv i -25.

Lenke til kommentar

Oi, er det gjennomkjøring forbudt der faktisk! Tror jeg skal slutte å kjøre gjennom der da ja :ph34r: Men snakker om å overdramatisere... "ble nesten påkjørt" så ikke et hint av noe dramatikk utenom at politimannen klikket.

Liker også at politiet ikke klarte å rygge inn bilen slik at de kan komme seg kjapt etter den. :roll:

Lenke til kommentar

Hm. Den M5-en har vært billig å eie. Har bare kostet noe sånt som 35 000 kroner PER KILOMETER - bare i verditap.

Forøvrig en fryktelig morsom bil, men man skal vite hva man driver med når det er 507 hester som driver bakhjula. Fort gjort å havne veldig sidelengs. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hm. Den M5-en har vært billig å eie. Har bare kostet noe sånt som 35 000 kroner PER KILOMETER - bare i verditap.

Forøvrig en fryktelig morsom bil, men man skal vite hva man driver med når det er 507 hester som driver bakhjula. Fort gjort å havne veldig sidelengs. :)

Sliter litt med å få verditapet tilå bli 35 000 kroner pr. KM.

64 000*35 000= 2240000000

Eller jeg helt på bærtur ?^^

M5en var forsåvidt dritt lekker, og kunne gått stått på min ønskeliste også :-)

Har soglet noen ganger på en 7-serie Hartge som jeg har passert på motorveien noen ganger på vei til jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...