Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som det er det som går i Navigator etter et kjapt googlesøk.

Annet spørsmål, sommerfelger, vil ikke ha metallfarga felger. Vinrød Volvo, eller burgunder om du vil. Tenker svart eller hvit, men svart kan bli litt borte i den mørke farga på bilen...

Tenker på å plastidippe for å se hvordan det blir denne sesongen, og heller skaffe skikkelige felger senere en gang.

22_1117292233_xl.jpg

Siiikleeee!! Akkurat slik ville jeg hatt min også, nydelig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Siiikleeee!! Akkurat slik ville jeg hatt min også, nydelig!

Når jeg er ferdig utdanna eller når jeg har fått spara nok, så skal den lakkes hvit, da med all svart plastikk også, så den blir som faceliften. Men det er jo 30k, ikke akkurat noe jeg har liggende rundt å slenge :O

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Tenker åp det. Passer jo siden jeg skal begynne på HiØ til høsten, håper jeg iallefall. Får jeg meg jobb ved siden av, så tror jeg ikke en høstferie i Polen er å forakte :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

70% bonus, betaler vel 600 i måneden på fullkaske 12k km uten leiebil, 8k egenandel. Går ned til halve prisen når jeg blir 23 i juni.

Dog skal det nevnes at jeg er medlem i NITO, så jeg får trekt fra 3000 i året på forsikringa.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt Mercedes, men etter at jeg leste om CLA på DinSide har jeg gått og ventet på den. I går var jeg ute på en liten prøvetur og ble meget imponert. Har vært spent på om mine 182 centimeter gikk inn i baksetet på den, men det var ingen problemer. Fikk prøve en 220 CDI med AMG-pakke og automatgir. Den hadde rikelig med krefter! Selv om det er en liten bil (samme størrelse som BMW 3-serie) så har Mercedes klart å gi den komforten som kjennetegner de tyske premiumbilene.

Mercedes kommer også med en versting-utgave; CLA 45 AMG. Sjekk de vanvittige formene! Umulig å ikke like for den som er glad i bil!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Når jeg er ferdig utdanna eller når jeg har fått spara nok, så skal den lakkes hvit, da med all svart plastikk også, så den blir som faceliften. Men det er jo 30k, ikke akkurat noe jeg har liggende rundt å slenge :O

Fet bil, nice farge også :)

Du har ikke solgt RX7en?

Lenke til kommentar

Fullt mulig å ikke like. Jeg er ikke noe fan av bakenden på CLA. ;) Den nye A-klassen liker jeg derimot veldig godt.

:-) For meg var det nok omvendt. Likte godt A-klasse da den kom (jeg har Golf fra før), men da CLA kom tok den kaka. Mercedeskvalitet kombinert med sport og tanken på at man sitter i bilen som har minst luftmotstand av alle masseproduserte biler frister veldig. Den koster litt mer enn A-klasse, men innstegsmodellen er fullt mulig å få godt under fire hundre tusen.
Lenke til kommentar

Klikker mongo. Planen var å bytte til sommerdekk i dag. Siden jeg fikk helt ny bil i desember, har jeg ikke byttet på denne tidligere. Visste at det ikke var reservedekk, og at jeg hadde en kompressor og noe annet baki. Regnet med at det i det minste følgte med jekk og hjulkryss. Men neeeeeida.

Uansett så begynner jeg å lete etter både jekk og hjulkryss hjemme på gården. Men neeeida, det viser seg at broren min flyttet dette 7 mil bort da han skulle bytte dekk... Så tenker jeg at det sikkert er hjulkryss og jekk i bilen til min mor. Joda, her var det jekk - men kun en hjulnøkkel istedenfor et hjulkryss som selvsagt ikke passet på mine hjulbolter.

Mazda, hvor jævla vanskelig kan det være å plassere med jekk og hjulkryss?!

Lenke til kommentar
Mazda, hvor jævla vanskelig kan det være å plassere med jekk og hjulkryss?!

Den slags lukus hører til fortiden. Men kanskje det ikke er så dumt likevel. Jeg er ikke sikker på om jekk, hjulkryss og et eventuelt reservehjul teller på den offisielle vekten til bilen, men sett at det gjør det. Hvis bilen din i utgangspunktet veier 1400 kg og et reservehjul i fullstørrelse veier, hva, 30 kg? Kanskje mer? 30 kg ekstra utgjør i hvert fall kr 4.917 i avgifter til glorious norske stat. Hvis jeg ikke har misforstått, så inkluderer den offisielle egenvekten også en halv tank med drivstoff. Normalt tankvolum ligger vel på 50-60 liter, så da betaler vi altså 4-5.000 ekstra i vektavgift for dette drivstoffet. Jadda...

Hjulkrysset veier kanskje 1 kg og jekken 4 kg. Dette alene utgjør kr 820 i avgifter. I tillegg hadde nok Mazda tatt seg godt betalt. Da synes jeg det er bedre å cruise bort til BilXtra, el.l, og kjøpe en garasjejekk til et par-tre hundrelapper, så har du en jekk som er 100x bedre enn det som vanligvis følger med biler. Da får du også kjøpt et billig hjulkryss som faktisk er et kryss, og ikke et bøyd jævla drittrør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...