Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E18 gjennom vestfold kunne lett ha vært ferdig i 1998, for 7 milliarder færre kroner. Var det de sa, ikke sant?

Det er jo ikke rart. Par kolleger av meg stod i to måneder i strekk og ventet vegvesenet skulle bli enige med seg selv på E6 ved mysen. Og når dem først fikk gjøre noe så skulle absolutt hver minste detalj kontrolleres inn i det ukjente.

Videre kan det vel nevnes at skråningene ved en av bruene er fundamentert.. Skjønne det de som kan.

Lenke til kommentar

Hvor mye regjeringen sløser på idioti ved vegbygging. Fantastisk regjering forresten.

Vi betaler skatt for: Dårlig sykehus, dårlig veg, dyrt for biler, mat osv....

Er det noe positivt med Norge egentlig? For oss som ikke henger på Nav altså

Jeg har snart vært 3 uker i USA nå og fått helt nytt syn på dette landet. Glad jeg har en 75 hesters Golf hjemme enn noe her med 300hk. Savner Norge.

Lenke til kommentar

TT er da en sportsbil. Hvis ikke vil jeg gjerne vite deres definisjon på biltypen.

Ifølge en tørr definisjon av sportsbil, så kan vel det klassifiseres som en sportsbil og journalisten er ikke helt på jordet. Men en TT er såpass i grenseland, at jeg vil si det er å anstrenge det litt å kalle det for en sportsbil. Er en A4 1.8TQ også en sportsbil? TT er som en beetle, liten konebil.

Lenke til kommentar

Ifølge en tørr definisjon av sportsbil, så kan vel det klassifiseres som en sportsbil og journalisten er ikke helt på jordet. Men en TT er såpass i grenseland, at jeg vil si det er å anstrenge det litt å kalle det for en sportsbil. Er en A4 1.8TQ også en sportsbil? TT er som en beetle, liten konebil.

Audi A4 er en helt vanlig bil som folk kjøper seg for å komme fra a til b. Den har praktiske ting som fire dører, skikkelig baksete, greit lasterom, grei komfort osv.

Det er ment som en familiebil med enkelte artige egenskaper. TT derimot er ment som en morobil med enkelte praktiske egenskaper.. Spør du meg er TT selve definisjonen på en sportsbil. Lav, liten og ikke bare for de rike.

Men vi er enige i at begrepet er vanskelig å beskrive nøyaktig.

Lenke til kommentar

Audi A4 er en helt vanlig bil som folk kjøper seg for å komme fra a til b. Den har praktiske ting som fire dører, skikkelig baksete, greit lasterom, grei komfort osv.

Det er ment som en familiebil med enkelte artige egenskaper. TT derimot er ment som en morobil med enkelte praktiske egenskaper.. Spør du meg er TT selve definisjonen på en sportsbil. Lav, liten og ikke bare for de rike.

Men vi er enige i at begrepet er vanskelig å beskrive nøyaktig.

Jeg mener at en bil du får med forhjulstrekk ikke fortjener å bli kalt "sportsbil".

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

En sportsbil er en bil som i all hovedsak fokuserer på kjøreglede fremfor praktikalitet. Etter min mening må alle versjonene av en modell være sportsbiler, eller så er ingen av dem det. En Golf GTI er for eksempel ingen sportsbil, selv om den går godt. Forhjulstrekk er absolutt ikke uforenlig med sportslige kjøreegenskaper. TT er et grensetilfelle, men jeg vil si den lander på sportsbilsiden.

Lenke til kommentar

Jeg mener at idrett uten ball ikke skal defineres som sport. Men dette er verden vi lever i.. :(

Ishockey er ikke en sport altså?

Forhjulstrekk er absolutt ikke uforenlig med sportslige kjøreegenskaper. TT er et grensetilfelle, men jeg vil si den lander på sportsbilsiden.

Jeg kan strekke meg til å si at TT er en bil med sportslige egenskaper, men noen sportsbil er den definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...