Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Pft, jeg harva over en sau med en Land Cruiser i 130. Har aldri spylt så mye grønn gugge fra hjula på en bil noen gang. Takk til de ungene som hadde åpnet grinda mot veien så sauejæveln kunne løpe ut på veien. OG ta det med ro kjære dyreelskere: Den sauen kjente IKKE noe smerte...

/Ikke en skramme på bilen forøvrig/

Endret av oOF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom til å tenke på det så har jeg tatt to dyr med bil.

1. En måke nedpå brygga der jeg jobbet før. Kom med en Transporter i kanskje 80 og skulle skremme en gjeng med måker som sto midt på brygga. Dritkult inntil noen pekte sjokkert på grillen på bilen. Der stakk det masse fjær, litt gørr og to måkebein ut av rillene på grillen. Tror ikke den merket så mye.

2. Kjørte over en due en gang også, rett ved der jeg bodde før. Skulle skremme den vekk fra veien så jeg kjørte mot den. Trodde den kom til å fly unna i siste liten, men jeg så en haug med fjær fly opp bak bilen. Det viste seg at denne duen hadde fått skadd vingen så den kunne ikke fly. Det ble enda verre da jeg skjønte at en gjeng med unger hadde kastet litt mat ut i veien til den og satt på en benk i nærheten for å å se den spise maten sin da jeg kom...

Jeg kvalte en skarv-unge også en gang, da jeg trodde den ikke kunne fly. Det viste seg at unge skarver visstnok er så tunge at de trenger motvind for å ta av. Det var vindstille da jeg kom over den, og den flappet fælt med vingene og dreit på seg da den døde.. Jeg ender lukt i helvete.

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarte å kjøre på en spurv en gang, med lettmotorsykkel. Kjørte på grusvei, og så kom spurven flygende på siden av meg i samme retning. Den svingte rett inn fremfor dekket mitt, og trodde det var en god idé å bremse farten, før jeg klarte å reagere.

Lenke til kommentar

Husker jeg moste en katt i ca 100km/t. Stoppa for å sjekke hvordan det sto til med den. Lå og gispa etter luft, vet ikke om det var reflekser, men den virka ganske dau ja. Sjekka øret etter tag, fant ingen, så jeg sjekka nakken etter chip.

Må ha knust nakke/rygg på det stakkars dyret, var nasty mange små "biter" der chippen pleier å sitte. Tenkte jeg skulle kjøre den til vet'n som ikke var så langt unna. Seriøst ekkelt å løfte på den, intet som hang skikkelig sammen.

Stakkars pus

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med frontfangeren?

Svogeren min tok en katt på første turen i ny bil fra Kristiansand til Oslo, smadret høyre tåkelys, men fikk det gjennom no viltpåkjørselforsikring.

Skjedde ingenting. Fangeren på Passaten er jo ganske rund, så den gikk det heldigvis fint med.

Aldri hørt om en slik forsikring før, er det noe man får gjennom fullkasko?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Skjedde ingenting. Fangeren på Passaten er jo ganske rund, så den gikk det heldigvis fint med.

Aldri hørt om en slik forsikring før, er det noe man får gjennom fullkasko?

Nei er noe som gjelder hvis du kjører på vilt og melder fra til nemda visstnok.

Usikker på hvordan det funket men pappa som jobbet i bilforretning kunne det og tipset da svogeren min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...