Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal skifte ut min gamle Passat 4 motion 2002 med pumpedyse-ranglinga... :p

Har vurdert en nyere Passat 2009-2010 4motion modell. Kryr jo av denne på markedet.. men litt kjedelig bil...

Vurderer sterkt å kjøpe Audi A6 2,4 Quattro 2005-2007, manuell gir .

Ser man får denne helt nede i 200.000 kr nå. Skal være en bra 2,4 l på 177 hk som kler bilen godt.

Jeg trenger ikke automat, og det ekstra forbruket med bensinmotor skal jeg ta glatt når jeg slipper dieselkaklingen. Får en V6-lyd i stedet :p

Finnes bare noen få eksemplarer av denne på markedet. Kanskje noe man kan importere selv?

Erfaringer med denne eller synspunkter på bilen?

http://www.dinside.n...kjoreegenskaper

http://www.finn.no/f...nnkode=40019667

http://www.finn.no/f...nnkode=39277418

Lengste annonsen jeg har sett på finn.no:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38644087

"Bilen selges da samboer har tatt lappen og har overbevist seg selv om at en liten, firesylindret A4 med dieselmotor er den perfekte bilen. Dette har hun lest i et dameblad og fått støtte for hos en homofil kollega. Dette skjønner man ikke er feil før man har hatt lappen noen år og fått kjørt litt forskjellige biler. Jeg tar ikke sjansen på å ofre husfreden så lenge, og siden jeg ikke bruker bil til daglig og det spiller noen rolle, velger jeg å holde kjeft (klok av skade?;)."

Endret av James King
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den motoren er bra på papiret og ikke veldig mange andre steder. Unngå 2.4 2.5TDI og 2.7Biturbo av denne modellen av kvalitetsmessige grunner. Det er ihvertfall min mening etter erfaringer med 2.4 og 2.5tdi modellen.

Så 2,4 V6 fra 2005 modellen er en dårlig motor? Dette er ikke den gamle 2.4.

De kom med ny motor på denne modellen så vidt jeg vet.

Hva er svakhetene?

Lenke til kommentar
Vil tro CLA tar opp kampen med 3-serie sedan og A4 limousine eller A5 sportback. Den er litt kortere enn Audiene og noen millimeter lengre enn 3-serie.

At den er større enn C-klasse uten at det viser igjen så mye innvendig kan tyde på at den har bedre polstring og er enda bedre støydemping. Tror nok tyskerne setter sin ære i en bil som lanseres i CL-klassen.

Beklager at jeg siterer meg selv, men jeg har nettopp funnet ut at jeg var litt upresis med målene når jeg sammenlignet Audier og Mercedes CLA i forrige uke. Jeg skrev at A4 og A5 var lenger, men Mercedes CLA og Audi A5 coupe (2-dørs) er like lange. BMW 3-serie har også samme lengde (4,63 meter).

Lenke til kommentar

Så 2,4 V6 fra 2005 modellen er en dårlig motor? Dette er ikke den gamle 2.4.

De kom med ny motor på denne modellen så vidt jeg vet.

Hva er svakhetene?

Det kan være så mangt, Den vi hadde var fra før 2005, og ifølge verksteder og andre som har eid bilen var det mye som gikk galt med de. Spesifikt hva som går galt er ikke sikker på, men det kan man sikkert søke seg frem til.

Lenke til kommentar

Hvilken 4x4 skal jeg kjøpe:

Mitsubishi Outlander 2,0 TDI 2007-2009

VW Passat 4 motion 2,0 TDI 2009-2010

Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD 2002-2004

Budsjett: 200.000 - 230.000

Trenger helst en 4x4 med litt bakkeklaring. Har en gårdsvei som er litt krevende til tider. Særlig før den brøytes :) Men vurderer Passat også. Komfort veier opp.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Hvilken 4x4 skal jeg kjøpe:

Mitsubishi Outlander 2,0 TDI 2007-2009

VW Passat 4 motion 2,0 TDI 2009-2010

Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD 2002-2004

Budsjett: 200.000 - 230.000

Trenger helst en 4x4 med litt bakkeklaring. Har en gårdsvei som er litt krevende til tider. Særlig før den brøytes :) Men vurderer Passat også. Komfort veier opp.

Jeep er utelukket.

Testet en i helgen. Er en traktor i forhold til de andre og egentlig dårlig plass i kupeen. Ser bare stor ut.

Står mellom Outlander 2007 modell 2,0 TDI (Faktisk VAG-motor, står i Passat (2006-2008))

eller VW Passat 2009 modell 4motion Highline. Sistnevnte har en litt moderne motor. Commonrail-diesel.

Begge har 140 HK.

Samme pris.

:hmm:

Endret av James King
Lenke til kommentar

Holdt på å bli kattemorder i går. Kom kjørende da jeg så en katt som gikk ut, og satt seg midt i veien og bestemte seg for å vente på meg. Jeg bremset maks, og jeg stoppet 2-3 meter unna katten som fremdeles satt der og glante på meg. Jeg hadde en fart på 80 km/t, så den katten var heldig.

Lenke til kommentar

Jeep er utelukket.

Testet en i helgen. Er en traktor i forhold til de andre og egentlig dårlig plass i kupeen. Ser bare stor ut.

Står mellom Outlander 2007 modell 2,0 TDI (Faktisk VAG-motor, står i Passat (2006-2008))

eller VW Passat 2009 modell 4motion Highline. Sistnevnte har en litt moderne motor. Commonrail-diesel.

Begge har 140 HK.

Samme pris.

:hmm:

Jeg tror det beste er å prøve de to bilene og danne ditt eget inntrykk. Jeg hadde gått for Passaten, men jeg er, og har alltid vært, "VAG"-mann = inhabil

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen katter er jævlig tåpelige. Spesielt dem som står å venter og plutselig springer ut rett foran bilen som om de vil ta selvmord. Heldigvis møter man oftest på katter i lave fartsgrenser..

Jeg var uheldig og tok ei katte med den gamle Golfen min. Den fløy over veien og så tilbake. Måtte spyle død katte ut av hjulbuene og deler av understellet. Ækkert!

Lenke til kommentar

Jeg fikk en katt som fløy ut i veien foran meg. Lå i kanskje 80 på landevei. Bråbremsa, men dumme katten fortsatte rett mot bilen, jeg rakk jo ikke å stoppe helt. Måtte innse at pelsen ikke ville klare å unngå bakhjula så jeg tok for gitt at jeg traff den, ventet på et lite dump og tittet i sidespeilet. Der kunne jeg se at katten hadde bråsnudd kanskje 1 cm fra bakhjula og spant tilbake der den kom fra.

Katten hadde bedre bremser enn bilen min, og enda bedre firehjulstrekk. Sikkert en liten jente som ble glad for at pus kom hjem med alle 9 livene i behold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...