Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvis ikke, så har jeg en blå E87 med sportsseter. Vi kan godt bytte ;)

Dyphavsblå? Det var fargen på den jeg leverte fra meg i dag. Nydelig farge!

Grattis med ny bil. m-Sport stylingen gjør susen på nye 1ern.

Takk for det, og ja, M-Sport er nærmest et must på denne. Jeg hadde ingen problemer med å velge uten da jeg gikk for den forrige, men jeg har ikke sansen for den nye 1-serien uten M-Sport.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er lissom det som gjør at Merc A klasse ikke er aktuell for min del. Synd, for det er en meget pen bil ellers.

Ja, mange 1 serie eiere har ikke peil på at bilen har RWD. De fleste av disse hadde sikkert kjørt 3 eller 5 serie uten å vite det heller. Men det betyr ikke at BMW ikke har ett fast grep på entusiastene som vil ha en småbil med RWD.

Lenke til kommentar

Bedre enn 1.9TDI rumperister i hvertfall. Dessuten er jeg jo bare student... :p

Fattern hadde en slik bil, dog uten Quattro, gikk da helt greit den. Dessuten tror jeg at jeg kan få omtrent det samme for min. Skal uansett bare brukes til pendling og penkjøring. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Med tanke på momentet så er jeg enig. Men det finnes ikke komfort (i forhold til en bensinmotor)...

Men, det blir nok bare med tenken foreløpig. Tenkte å stikke innom bruktbilforhandler i morra for på moro skyld høre hvor mye jeg kan få for bilen min. Ender nok opp med å selge privat.

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Bare så dere vet så har 1.8T mer hester og kun litt mindre moment enn 1.9TDI, og fortsatt får 1.8T momentet tidligere enn 1.9TDI! Såfremst du ikke tar de aller største 1.9TDIene da.

Lenke til kommentar

Disse kan også chippes opp til ~180hk.

Har gjort det på min. :)

Men vil fortsatt ha bensin neste gang. :)

Hørte i dag hva jeg kunne få i innbytte for min bil og jeg kunne visst få tett opptil 100 000...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...