Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men uansett. Det å ligge opp i ræva på meg gjør ikke at jeg kjører raskere. Da kjører jeg heller litt saktere vis jeg føler for det.

Samme her. Jeg hadde skjønt det om jeg kjørte treigt, men jeg ligger somregel 10 over fartsgrensa. Hvis folk da føler for å ligge helt oppi rævva på meg så sakker jeg ned til akkurat på fartsgrensa, så får de bare irritere seg grønn. Jeg har det aldri travelt når jeg er ute å kjører.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

jepp... samme her. Men det slo vist ikke ann på denne karen. Ble passe gæren og nærmest forsøkte å få meg til å smelle inn i ræva på vedkommende. Lå såpass nærme at jeg så og si ikke så skiltet på bilen. Var en bil jeg har lånt siste uka mens eieren har vært på ferie. Fikk levert den med ett forbruk på 9.8l på 100km. Leverte fra meg den med ett forbruk på 7.9l på 100km :p. Var for lite luft i dekka og slikt. Litt service var nok :).

Lå over fartsgrensa med bilen. Lå i 80 i 70 sone og tilsvarende. Så kjørte ikke sakte

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg stort folk som legger seg opp i ræva på bilen foran, men det er sitasjoner hvor jeg har en viss grad av forståelse for at de gjør dette. Hvis man er ute på motorveien og det er lite trafikk, da kan jeg forstå at enkelte legger seg i ræva bak en idiot som absolutt skal ligge i venstre fil uansett. Da sender man et signal om at han må flytte seg. Riktignok mener jeg det er et bedre alternativ å blinke med fjernlysene i en slik situasjon.

Det jeg derimot har null forståelse for, og som får blodet mitt til å koke, er folk som forventer at folk skal flytte seg ut av venstrefilen i rushtrafikken! Tenk å være så utrolig selvsentrert at du forventer at alle skal flytte seg ut av veien slik at akkurat DU skal få muligheten til komme deg kjappere hjem eller til jobben.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjørte på en mindre riksvei hvor det var få biler på veien og bare ett felt å ligge i. Er ikke vits å stresse heller. Man har god til å det er bedre å ligge med god avstand til forranliggende kjøretøy. Når jeg kjører på motorveier 4 felts eller tilsvarende legger jeg alltid meg inn etter å ha foretatt forbikjøring i venstre feltet :) .

Lenke til kommentar

Ford, VW, Saab og japsene har også da også i stor grad vært med på og forme det vi idag kaller biler.

Edit: Audi var skikkelig gode mens de var med i rally, etter de ga seg i rally og begynte å lage a4, a6 og a8 har de bare vært drit. (I.e understell som ikke tåler noe som helst, girkasser lagd av papmashe og bunpanner som absolutt laveste punkt under flere biler)

Ur quattroen, 200TQ & kompani samt. noen av de umiddelbare etterfølgerne var dog ingeniørkunst på høyt plan. :)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...