Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jau... og er en knapp i alle moderne biler for å slå det av. Blir aldri slått helt av heller... På en SUV jeg låner kan jeg låse 4x4 systemet, men bare opp til 40km/t. Over det så er det ikke låst lenger mener jeg.

 

Flere biler som har det slik at du kan trykke for å deaktivere antispinn, og holde knappen inne i flere sekunder for å deaktivere resten.

Golf 7 er det nyeste eksempelet jeg kommer på i farta:

http://www.youtube.com/watch?v=M_4LxzFxhhM&feature=youtu.be

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Skulle ønske det. Fikk prøve en Multivan 204 DSG/4Motion på aktiv landeveiskjøring. Fantastisk morro, og skulle ønske vi hadde den på en bane med null ESP.....sukk. Men bilen hadde vel veltet..

 

*Kom på at selv om vi skrudde av antispinnen på Vito'en så koblet den det inn igjen med en gang bilen slapp, deretter lot den bakhjula gå vilt mens forhjula "pumpa" med abs'en så derfor gikk det som det gikk i videoen..

Tror Top gear har en video på tube'n hvor de tester Vito mot Transporter og brokker seg over dette.

 

**Fifth gear var det:

http://www.youtube.com/watch?v=qCjv1IT2ITI#t=202s

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Skulle ønske det. Fikk prøve en Multivan 204 DSG/4Motion på aktiv landeveiskjøring. Fantastisk morro, og skulle ønske vi hadde den på en bane med null ESP.....sukk. Men bilen hadde vel veltet..

Jeg hadde rimeilg mye morro med min på 10cm nysnø med TC av! ESPen var rimelig grei. Kjørte også litt rally over fjellet til Bergen, der reddet ESPen meg en gang hvertfall. Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Ut fra de "klipp" jeg har sett av Vito 4x4 så oppfører den seg mer som en bakhjulstrekker enn en 4x4. Står å spinner med bakhjula hvor framhjula burde ha fått overført noe av kraften og hjulpet bilen frem... Husker fattern hadde en vito minibuss i 97 og noen år fremover. Satans så mye tull det var med den bilen gitt.

 

Nå om dagen låner jeg en Hyundai Santa Fe II. Morsom bil å kjøre og har kobla ut tc på den. Men med de dekka som er på den kjører jeg heller pent. 4år gamle gislaved piggfrie skitdekk, men kommer frem med de.

Lenke til kommentar

Pappa jobbet en stund på et caravansenter, hvor de hadde en vito 4x4 til å trekke campingvognene fram til kundene med..

Den stod bare å spant på vinteren på bakhjulene (tror jeg) og da ringte fattern med en gang til bertel som kunne fortelle at bilen måtte være i bevegelse for at 4wd systemet skulle fungere...

 

Hva er det for slags bullshit ?

Lenke til kommentar

Hehe du sier noe :p

Som han sa til bertel, "dere kan ikke selge en firetrekker som ikke er firetrekker når det trengs mest at den trekker på alle fire!"

 

Flott å skal ta bakkestart i en glatt bakke, også går det ikke fordi bilen ikke har firetrekk før den flytter på seg. Der har iallefall et visst annet bilmerke overtaket :p

Lenke til kommentar

Det er jo direkte fucka. Den bilen jeg kjører tok jeg å testa 4x4 systemet på i går ved å kjøre den fast med vilje uten å koble inn 4x4 systemet. Det skal koble inn automatisk ved behov, men man kan også "låse" det. Normalt trekker den da på 2. Sto i en snøfonn med snø opp til kanalene og dro meg løs uten problemer med den.

Lenke til kommentar

Hyundai Santa Fe II 2006 modell. 2.2l CRDI ;). Tror jeg nevnte det litt lenger opp. Løven står parkert til sommeren og litt arbeid på den :).

 

"Brøyta" en skogsbilvei med den for noen vintre tilbake da jeg skulle opp til Eiksetra i Lier. Hadde snødd bra og veien opp var ikke brøyta. Så da "brøyta" jeg med bilen like greit. Så raskt at bilene som kom etter meg kjørte i hjulspora mine for å i det hele tatt å komme frem. Hadde spruta snø oppover dørene på veien innover.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...