Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Digger at broren min strammet håndbrekket så mye på bilen min på lørdag, at når jeg skulle ta ned håndbrekket idag så hadde håndbrekket fått et par centimeter med slark.

Det hører til historien at han akkurat har ødelagt håndbrekket på sin egen bil også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Pappa bruker aldri brekket, bare giret. Hadde bilen på service her om dagen, fikk beskjed om at brekkvaieren hadde rustet, siden den var brukt så lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå var plutselig håndbrekket bra igjen, wtf...

Problemet står jo beskrevet i grillen som regel. :tease:

Hehe, ikke at det finnes så mange bedre alternativer som kan bygges om på samme måte som T5'en. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Pleier alltid å la bilen stå på gir og handbrekk. Har kun opplevd at handbrekken fryser seg én gang, og det var på gamlebilen. Da var det bare å sette den i revers og lirke litt frem og tilbake til det løsna. :)

Jeg lar den og alltid stå på gir og håndbrekk, parkeringsplassen heller litt.

Derfor var det fort gjort å skylle på broren min som akkurat har ødelagt sin egen håndbrekk, kaldt vær har det vært i hele flere måneder nå, så ble litt vel tilfeldig.

Men nå så det jo ut som det ordnet seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Det elektriske håndbrekket i min to uker gamle VW T5 bestemte seg for å slutte å fungere i går, i låst posisjon. Great :p

Skulle til å si at VW T5 ikke har elektrisk brekk i det hele tatt og at dette måtte være noe ettermonterte greier fra en eller annen Handi-bedrift, men siden alle ekspertene her inne trakk den samme konklusjonen her så lar jeg vær.. :closedeyes:

Lenke til kommentar

Okei gutta... Ble litt hooked på ideen om å delta på dette til neste år: http://www.theadventurists.com/the-adventures/mongol-rally

Spørsmålet er da, hva i huleste skal man lete etter når det kommer til bil? Kravet er motorstr på <1.2L og nyere enn 2005 (til neste år).. Ser for meg at det kan være en fordel med 4x4 på de veiene det kjøres på. Bil kan vel også kjøpes i Tyskland, UK eller noe sånt - med andre ord kan man få litt mer for penga enn om man kjøper i Norge.

Hva hadde dere gått for? Si 20.000kr hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...