Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde det. En kamerat av meg har en 200sx s13, og har fått prøvd den. Han sier den har omtrent 250 hester, men han har ikke testet den på benk. Uansett, så kan dere tro at det var morsomt å gå i fra bilen min som da hadde 103 hester, til 250. ^__^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Broren min har hatt en S13, var vel tilnærmet orginal, bortsett fra fangere, boostcontroller og en enorm intercooler. Smilte ganske rått hver gang jeg satt på med han. Er nå fast bestemt på å eie en S13 en gang, helst som førstebil. Sparer så mye jeg kan :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Setter forsikringen på pappa, tror jeg bare kan glemme å sette den på meg selv.

Hva ville du kjøpt for 40-70k da, med bakhjulstrekk selfølgelig.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nja, hadde nok heller tatt en 535d F11 enn en 535 GT. Synes 5 Gt ser bedre ut enn 3 GT, muligens fordi 3 GT virker så høy. Men BMW har virkelig, da mener jeg virkelig driti i buksene når det kommer til 1-serie GT, tenk å gi den forhjulsdrift?!

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe galt i at 1-serie GT får fwd. Hva kan muligens være galt med et større utvalg? Det som derimot vil være veldig trist, er om dagens 1-serie ikke får noen etterfølger med rwd. Jeg er über-fornøyd med min E87 og kommer nok til å bli enda mer fornøyd med F20-en jeg får om tre uker. Dette er kanonmorsomme biler, så det blir trist om de forsvinner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Mange som tror 1-serien allerede har FWD.

1Serie GT har ikke kommet enda.

Jeg ser ikke noe galt i at 1-serie GT får fwd. Hva kan muligens være galt med et større utvalg? Det som derimot vil være veldig trist, er om dagens 1-serie ikke får noen etterfølger med rwd. Jeg er über-fornøyd med min E87 og kommer nok til å bli enda mer fornøyd med F20-en jeg får om tre uker. Dette er kanonmorsomme biler, så det blir trist om de forsvinner.

Synes BMW bør holde på bakhjulsdriften, er ikke så mange bilfabrikanter som tilbyr bakhjusdrift, og hvertfall ikke i det 1serie segmentet.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Dessverre alt for mange tror de er FWD allerede. Muligens fordi det gjerne er bil nr 2? Derfor tror BMW at de fint kan gjøre dem FWD uten å tape noe.

Vel. Tviler på at jeg hadde kjøpt E87 om det ikke var fordi det var eneste bil i segmentet med RWD. Så det gjenstår å se hvor stor tabbe det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...