Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.fjellinje...r-fra-1feb2013/

 

Fra og med i dag går prisene på bomringen i Oslo opp. Har man Autopass-avtale økes prisen fra kr 27 -20% til kr 30 -10%. Med andre ord en økning på 25 %. Jeg vurderer å slenge Autopass-boksen i hanskerommet (dersom dette er tilstrekkelig for å unngå at den leses). Da betaler jeg kun tre kroner ekstra per passering, eller ca kr 60-66 i måneden. Dette mener jeg er en fair pris å betale for å påføre Fjellinjen ekstra administrasjonsutgifter. Jeg må selvfølgelig også passe på å aldri vaske skiltet foran på bilen.

 

Jeg mener å ha lest at man også kan be om bildebevis for hver eneste passering. Dette må også vurderes. 25 % prisøkning er helt hårreisende, og en protest er så absolutt på sin plass! Så vidt jeg har forstått, så skulle denne jævla bommen egentlig bare stå til 2007, men her er den altså fortsatt, og prisen går til himmels.

 

Norge trenger flere som deg - du har tenkt akkurat samme tanken som jeg gjorde da jeg leste denne nyheten. Nå får det faen meg snart være nok!!

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=39524174

 

Hva må man gjøre for å få denne på veien? Noen som aner hva ca hva det vil koste?

Per dags dato er det umulig. Hvorfor? Det er ikke mulig å få SAE-godkjente biler på skilt i Norge. Den eneste måten er å få Dekra i Nederland til å godkjenne den, evnt TÜV.

 

Derfor det er så få Skyline osv i Norge, samme med Supra og RX7 med RHD.

Lenke til kommentar

En god forklaring på det er at Nissan Leaf som selges her blir bygd i England, mens Leaf i USA blir bygd i USA.

 

2013 Leaf er faktisk enda billigere i USA enn det du oppgir. Pris: $25,170. ($31,820 + $850 destination fee - $7500 federal electric-vehicle tax credit). I California gir de deg $2500 ekstra i rabatt og det finnes sikkert andre rabatter fra stat eller lokalt som gjør bilen enda billigere på forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Hva er folks syn på en subaru impreza wrx sti?

Driver og ser på en 2002 modell, noen som har erfaringer med disse bilene og eventuelt vedlikehold?

Litt fraværende fra forumet da jeg er i alpene :p

Bugeye er jo min favorittimpreza, drivverket er fantastisk, med Limited slip bakdiff, hissig senterdiff og AP suretrack framdiff.

Store brembo bremser 4 stemplet foran 2 stemplet bak,

Deilig 6 trinns kasse tettsteget fra 1-4 og 5-6 er lengre for motorvei sin skyld.

 

vedlikehold.. Bytt motorolje mellom anbefalt intervall, skift på kasse og diff årlig.

Enkle å skru på, deler fra impreza, forester, legacy går om hverandre..

 

Spør om d er noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...