Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må de være 100% strøkne? Hvis man tåler et skår her og der, så finner man masse bra på Finn.no bl.a

Har du litt ferdigheter og kan fikse skrammene, så får man omlakkert de billig på fengselet i stavanger (hvis man holder til i nærheten av det da..)

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken av bilene jeg skal beholde (eller om jeg skal selge begge to og kjøpe en 4WD med manuellgir), så har bestemt meg for å ikke bruke store summer på de enn så lenge (selv om det blir en skam å gå til 16" sommer på Passaten når det står 18" vinter på den nå..)

Lenke til kommentar

Jeg leste at bilen var lagd gjennom et samarbeid med RUF Automobile, StudioTorino, Viotti, Magna Steyr Italia og ID4MOTION. Motoren er en flat 6'er fra tyskland, mens kroppen er lagd i Italia var det jeg leste fra en nyhetside. Ellers er bilen drit fet.

Edit: http://www.arabianbusiness.com/w-motors-make-3-4m-sports-car-in-uae-qatar-486994.html

Her står det at de skal flytte produksjonen fra Italia til de forente arabiske emirater.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/Aktuelt/nye-takster-fra-1feb2013/

Fra og med i dag går prisene på bomringen i Oslo opp. Har man Autopass-avtale økes prisen fra kr 27 -20% til kr 30 -10%. Med andre ord en økning på 25 %. Jeg vurderer å slenge Autopass-boksen i hanskerommet (dersom dette er tilstrekkelig for å unngå at den leses). Da betaler jeg kun tre kroner ekstra per passering, eller ca kr 60-66 i måneden. Dette mener jeg er en fair pris å betale for å påføre Fjellinjen ekstra administrasjonsutgifter. Jeg må selvfølgelig også passe på å aldri vaske skiltet foran på bilen.

Jeg mener å ha lest at man også kan be om bildebevis for hver eneste passering. Dette må også vurderes. 25 % prisøkning er helt hårreisende, og en protest er så absolutt på sin plass! Så vidt jeg har forstått, så skulle denne jævla bommen egentlig bare stå til 2007, men her er den altså fortsatt, og prisen går til himmels.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...