Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Får ikke mer kontrollert kraftjustering"

I call shennanigans

 

 

Har mye bedre feel på hvor mye power hjulene får når man har en clutch fremfor en momentomformer..

Nå vet ikke jeg hva han egentlig svarte på, men regner med det var min post på forrige side om 4trekken på subarus automatkasser...

 

Jeg er dypt uenig.

 

Clutch gjør at kraften kommer fortere, gjerne mer ukontrollert og ulinjært.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

More like facts will be facts, men...

 

Jeg får fint til å kontrollere akkurat hvor for bilen går framover med en godt trent clutchfot, kan liste meg fremover nesten uten bevegelse, er jo null stress, på en bil med automatgir må du jo somregel bremse for at den ikke skal bevege seg på tomgang.. -.-

Lenke til kommentar

Meanwhile in Australia:

 

ooohhhhhh:

http://www.youtube.com/watch?v=6Zf2QiBgfdc

 

OOOOOHHHHHhhhhhh:

http://www.youtube.com/watch?v=y0aAtK_jbLQ

 

Oooo....."Look's stock, eh?" ha ha ha...en eldre utgave, javel, men allikevel...:

http://www.youtube.com/watch?v=8m-0sJP_k8M

 

1. Kommer nok aldri med LHD

2. Faens norske avgifter som liksom skal redde verden for utslippet vårt

3. Faens norske avgifter som liksom skal redde verden for utslippet vårt

 

Må pensjonere meg snarest og flytte til et annet land. Får jobbe på!!!

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

LHD har ingenting å si. Men er australske biler SAE, DOT eller TÜV-godkjente? SAE er for Japan for det meste, DOT for USA, TÜV for Europa.

 

SAE kan IKKE godkjennes i Norge uansett, TÜV og DOT kan selv med RHD, selvom det kan bli litt knoting.

Lenke til kommentar

Sendte epost til vegvesenet for en tid tilbake og spurte om det virkelig var et problem å få registrert biler med rattet på andre siden.

Svaret var egentlig enkelt og grei. Ja, det er fult mulig men i de fleste tilfellene så var det gjerne andre ting som ikke var CE eller TUV merket som ville skape problemer. Regner med at han i fra vegvesenet automatisk tenkte på Japansk bil.

 

Så er bilen TUV godkjent er det bare å hente, er den DOT-godkjent kan det være greit å krysssjekke med vegvesene og er den SAE godkjent er det vel per i dag bare å gi f i det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Jepp. Mange japse-organisasjoner som ønsker SAE-godkjente biler inn i Norge igjen, men når man ikke står sammen som AmCar og DOT gjorde, så blir det aldri noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Det er dessverre mangel på engasjemang i fra japsefolket. Så jo bare hvor fort jccn "floppa"

Det floppa aldri, det kom aldri i gang. Skulle ønske det faktisk gjorde det, men mangel på engasjement fra både klubblederne i merkeklubbene og i JCCN selv prøvde aldri skikkelig. Da blir det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...