Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hadde en skolebil foran meg på fredag kveld, og visste på forveien at det var ekstremt glatt i rundkjøringene mellom Lillestrøm og Fetsund. Holdte på å dra ut i en faktisk. Farten var rundt 20-25 km/t.

 

Kom mot en rundkjøring med typisk norsk standard. Trangt og elendig dosering. Skolebilen går sakte, og jeg holder god avstand. Rundkjøringen er stor og med planter/busker, så du kan ikke se igjennom.

I det jeg kommer rundt svingen i rundkjøringa så står Volvoen på tvers. Klarer heldigvis å bremse ned, og ble dermed full stans. Bilen kom i gang igjen, men videre gikk det i 50 km/t i 70-sone :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke kjøreskole biler ha markering bak på bilen at de er i "tjeneste"?

Lå bak en bil som kjørte 20km/t inn i en rundkjøring(veldig bra sikt), ingen biler... i 40 sone, ble litt småsur, senere kjører jeg forbi den og ser kjøreskole logo på den...

 

Taes ikke merket av hvis de har oppkjøring da? Ble gjort hos meg men det er nå ganske "lenge" siden :)

Lenke til kommentar

Hadde en skolebil foran meg på fredag kveld, og visste på forveien at det var ekstremt glatt i rundkjøringene mellom Lillestrøm og Fetsund. Holdte på å dra ut i en faktisk. Farten var rundt 20-25 km/t.

Fy, jeg hater den veien i rushtiden. Det var dog herlig da jeg kjørte lettmotorsykkel, og skulle på skole i Lillestrøm, med tanke på kollektivfeltet. Brukte 25 minutter fra Gan til Skedsmo vgs. ^__^

Lenke til kommentar

Jeremys P45 var et veldig fint innslag, men favoritten min var likevel Bentley-rallyet. Nydelige bilder.

Ja, jeg likte rallyet, var utrolig kult å se på, og hvor irritert føreren ble når han surra med notene, samt kult han kom litt mer inn i det mot slutten.

Også kom det virkelig fram at det ikke er barebare å kjøre rally når du ser det svette trynet til han som kjørte

Lenke til kommentar

"Får ikke mer kontrollert kraftjustering"

I call shennanigans

 

 

Har mye bedre feel på hvor mye power hjulene får når man har en clutch fremfor en momentomformer..

Nå vet ikke jeg hva han egentlig svarte på, men regner med det var min post på forrige side om 4trekken på subarus automatkasser...

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Fy, jeg hater den veien i rushtiden. Det var dog herlig da jeg kjørte lettmotorsykkel, og skulle på skole i Lillestrøm, med tanke på kollektivfeltet. Brukte 25 minutter fra Gan til Skedsmo vgs. ^__^

 

Kan bruke 20 minutter om morgenen fra Fetsund og inn. Bare å gjøre som alle andre og bruke 3+feltet som forbikjøringsfelt.. :ph34r: Selv bor jeg sånn at jeg kan kjøre om Frogner og foretrekker det utenom fellesferier.

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...