Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Dere som følger Superspeeders har sikkert sett denne;

http://www.youtube.com/watch?v=OqdNxb2A9tk

..ikke bare One-77 som har startproblemer :D

 

Det skal nevnes at disse starterne er massive saker. Å dra rundt en høykomprimert V12 krever helt latterlig med krefter - selv starteren i min usle 850 er over dobbelt så stor (nesten 3x) som en normal starter fra en rekkefem/sekser.

Endret av WheelMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der gjorde du en stor feil. Poster video med en subaru uten boxermotor til en subaruentusiast. Ikke sett filmen for miniatyrbildet sa sitt.

 

Den eneste feilen jeg har gjort er å svare på troll posten din om at LS motorene er dårlig. Dette er et diskusjons forum og du virker lite villig til å diskutere fakta, men svarer bare med gamle fordommer.

Lenke til kommentar

Den eneste feilen jeg har gjort er å svare på troll posten din om at LS motorene er dårlig. Dette er et diskusjons forum og du virker lite villig til å diskutere fakta, men svarer bare med gamle fordommer.

Har aldri sagt den er dårlig? Ånei flott.

Jeg har sagt hva jeg heller vil ha :D

 

Du som klikker i vinkel for ingenting, ikke mitt problem.

Lenke til kommentar

Er rake motsetningen av det sinnsyke som hender i Fast and the Furious Tokyo Drift, hvor de setter en Skyline-motor i en klassisk Mustang. Æææææh.

Blir jo ikke helt det da, Hadde blitt rake motsetningen om de hadde stappet en gammel 350 chevy smallblock i subaruen :p

 

Aprops tokyo drift.

Er skeptisk til holdbarheten på RB'ene, hadde blitt mer rett med en 2JZ eller evt. en VG30DET fra en 300ZX i mine øyne.

 

Egentlig skulle de bare ha bygd en skikkelig rør-ramme-bil i, skulle ikke være så veldig mye mindre arbeid enn å få en gammel mustang til å bli en kompetetiv driftebil.

Lenke til kommentar

Nei hehe, jeg klikker ikke i vinkel. Subaru videoen gjorde det den var ment til og det var ikke får å plage. Nå nevner du at tyngdepunktet blir feil i Subaruen og det var tyngde på motoren jeg nevnte i min første post. Du skjønner vel også at det er forskjell på tyngdepunkt mellom en ohv og ohc motor hvis vi ser bort i fra en flat 4 eller 6er, hvor ohv ikke har overhengende kam osv. LS1 veier lite og i enkelte biler passer den godt til swap hvor tyngdepunktet blir bedre av at motoren sitter lengre bak og lavere, i stedet for å øke vekten med å montere turbo for å oppnå lik ytelse med lavere holdbarhet.

Lenke til kommentar

Handler ikke om biler, men er dette tidenes svakeste argument? http://www.vg.no/bil...?artid=10074076

 

"- Men hvorfor skal det være forskjell på vannscooter og småbåt?

- Alle vet at det er forskjell på ulike fartøy. Vi ønsker ikke å ha kjøring der folk oppholder seg."

 

Janteloven på G?

 

Det er jo selvfølgelig fordi politikerne har hytte ved sjøen, og småbåter selv. Må være greit å styre landet når man bare kan innføre forbud mot alt som irriterer deg selv. Latterlig gjeng med uutdanna pamper.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil fortsatt ikke ha den om du kaster den etter meg, for jeg foretrekker rekkesekser i en bmw, wankel i en RX7, boxer i en baru...

 

irriterende hvor populært det har blitt med v8 i drifting i det siste, ikke morro å kikke på når alle kjører rundt med samme lyd

Ser den, men jeg ser og de gigantiske fordelene en ls motor har både vekt, og moment som og potensialet for effekt.

Vurderer litt på å bygge meg en 200sx med ls motor for tiden..

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Sr20 er kanskje det dummeste man bygger en motor av, og med mindre man vil ha overhalingsintervaller på annenhver time. Rb ville nok vært mer aktuell enn en 2jz da de motorene, bygget riktig, holder like lenge som 2jz med de effektene som trengs i en 200.men når pris, vekt og effekt er tilsvarende for hva man må ut med for en ls så er ikke valget vanskelig.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo selvfølgelig fordi politikerne har hytte ved sjøen, og småbåter selv. Må være greit å styre landet når man bare kan innføre forbud mot alt som irriterer deg selv. Latterlig gjeng med uutdanna pamper.

 

Bråker egentlig disse vannscooterne mer enn en liten speedbåt eller liknende?

Småbåter kan da bråke ganske mye de og.

Lenke til kommentar

Sr20 er kanskje det dummeste man bygger en motor av, og med mindre man vil ha overhalingsintervaller på annenhver time. Rb ville nok vært mer aktuell enn en 2jz da de motorene, bygget riktig, holder like lenge som 2jz med de effektene som trengs i en 200.men når pris, vekt og effekt er tilsvarende for hva man må ut med for en ls så er ikke valget vanskelig.

Meg nytter det ikke å diskutere med :p

Enig i det du sier om SR20, men hadde jeg hatt råd til drifting hadde jeg kostet på meg en rb/2jz for lydens skyld :p

Hadde jeg hatt en ls hadde den bare blitt kompressormatet til den store gullmedaljen

Edit: Det jeg har mest lyst på er en OM606 med turbo og presse <3

 

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

En dag skal jeg ha en mattsvart volvo 360 sedan med turbomatet LS :wee:

 

Enig i at det er kjedelig med så mange LS'er i profesjonell drifting, løsningen sånn jeg ser det er at flere blir fabrikk-sponset, sånn at de får ressursene til å bruke andre motorer, sånn som for eks. aasbo og rhys millen.

 

Edit:

Ikke så dum lyden av v6'ern til rhys btw heller ;)

http://www.youtube.com/watch?v=HpJ9Ydy2N4I

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...