Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk anledning til å stå på armlengdes avstand da en Z06 og en ZR1 måtte flyttes fra standen på Aker Brygge under en bilmesse for noen år siden. Det ga meg gåsehud i øregangene..

 

Men designet er litt...generisk..sorry. Hadde håpet på noe litt spenstigere på tross av arven som skal ivaretas. Man ser dog på hele profilen at dette er en Corvette, men jeg tror ikke den vil lokke altfor mange unge mennesker som de hardt prøver på med denne generasjonen. Alle gamlingene som eier Corvette og som har ekte følelser for merket går i torva snart pga overforbruk av rullings og himkok, og da finnes ingen kjøpere til den nye bilen...

Lenke til kommentar

Heller den nye vetta enn den nye vipern!

 

Edit:

Er misunnelig på de i statene, under 300 000,- for en spiller ny corvette med masse utstyr, 40 000,- på ett kompressor kit så har du plutselig en superbil med 600hk på veiva til prisen av en 316i med absolutt null ekstrautstyr i norge.

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BMW skal ha rekkesekser.

Ellers så er jeg mye mer fan av tysk V8'er enn amerikansk.

 

Tyskerene klarer å skvise mye mer hk ut av mindre volum enn amrikkene..

 

"Rodney, we need more horsepower, get a bigger drill"

 

At tyskerne klarer å skvise ut mer hester fra volum er et dårlig argument. Ls3 motoren veier bare 32KG mer enn den orginale rekkesekseren i M3en i videoen over og er en liten og superkompakt motor.

 

Et annet eksempel er den selvpustede 7 literen(LS7) som sitter i c6 z06 som veier ca 80kg mindre enn motoren som sitter i Nissan GT-R. Da har du 80KG du kan bruke på å trimme motoren med turbo eller kompressor kit.

Lenke til kommentar

 

 

At tyskerne klarer å skvise ut mer hester fra volum er et dårlig argument. Ls3 motoren veier bare 32KG mer enn den orginale rekkesekseren i M3en i videoen over og er en liten og superkompakt motor.

 

Et annet eksempel er den selvpustede 7 literen(LS7) som sitter i c6 z06 som veier ca 80kg mindre enn motoren som sitter i Nissan GT-R. Da har du 80KG du kan bruke på å trimme motoren med turbo eller kompressor kit.

Still mye fetere lyd i en tysk åtter enn i en amerikansk, dessuten foretrekker jeg å kjøre bil på veien og ikke amerikanske båter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...