Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

HUD er ihvertfall obligatorisk dill dall på neste bil.. Også adaptiv cruise control.

 

As spoken like a true average *car-from-a-to-b* person

 

Minner meg om en jeg satt på med i fjor sommer. Han hadde to Toyotaer, en Avensis og en Corolla. Var ikke mulig å diskutere bil med han, Toyota er best fordi det funker og får deg fra A til B.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig overpriset. Skal man først velge en BMW til 1 mill er det så ufattelig mye annet bedre der ute.

 

Det er ett kunstig "Norgeproblem" ettersom hele grunnen til at den bilen er dyr er avgiftene. Den er jo nesten like dyr som 1M coupe her i landet.

 

 

 

Når det gjelder anlegg så heller jeg mer og mer mot at ting skal se OEM ut, men gjerne ha esktra trøkk i form av oppgraderte amps og høytalere bak kulissene.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Vurdert og bygge skikkelig anlegg i han?, er litt søtt med oem og da men :p

 

Dynaudio anlegget i den, fungerer veldig fint. Men ikke bra til min musikk med jævlig bass, mer Celine Dion...

 

Kjørte den 20 000km på 1 år, nå har mor hatt den i 4mnd etter at jeg flytta - kjørt 21 800 :p å jeg har sikkert kjørt de 800 siste når jeg har lånt den av og til...

Lenke til kommentar

Klimaanlegget på bilen fortsetter å kjøre etter at jeg skrur av bilen/tenninga..

Parkerte utenfor jobben i dag, og hørte en høy suse og en typisk blåselyd når jeg gikk ut av bilen. Tenkte bare at det var en form for kjøling og at det ville gi seg etter et minutt eller to. Hadde i tillegg dårlig tid, så rakk ikke å gi det noen ettertanke.

 

Kommer tilbake, og sentrallåsen fungerer ikke, så jeg må låse opp manuelt. Skrur på tenningen, og ingen respons. Faen!

 

Fikk tak i noen startkabler og en minibuss, og fikk liv i tralla. Kom hjem for et par minutter siden, og når jeg skrur av tenninga, går vifta fortsatt. Koblet derfor av minuspolen på batteriet så ikke batteriet skulle gå flatt igjen.

 

Noen som har opplevd det samme? Hatt noen problemer med klimaannlegget i det siste også. Er jo da forskjellige hastighetsnivåer på viftene, men blir ingen forskjell om jeg har på laveste eller høyeste heller.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Og hva tror du det koster å få skilter på den Corvetten med norske avgifter? 1 mill ekstra kanskje, om ikke 1.5 mill.

 

 

Edit: leste teksten, der står det tilogmed at det er vanskelig å få skilter på den i hele tatt, samme hvor mye penger man kaster på staten. Da er en bil ganske poengløs for min del iallefall, det er begrenset hvor mye tid man har til å dra på bane.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Hadde jeg bodd nært en bane som kan brukes nesten året rundt hadde jeg garantert investert i en banebil og en ok//drivstoffgjerrig bruksbil i tillegg. Hvor mye bedre er det ikke å kunne slippe seg løs på en bane, kontra å måtte frykte for førerkortet hver gang du trør ned gassen på veien. Hva skal man med 400+ hestekrefter på norske veier egentlig?

 

Hadde det bare vært lagt opp bedre til banekjøring her i landet hadde nok man sluppet unna mye av villkjøringen på veiene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg noe mer kjedelig enn en bil med orginalanlegget på plass. Og det gjelder igrunnen uansett orginalanlegg. (inkl Bose, RF, og alt det andre som leveres orginalt)

Tull. Originalanlegg holder i massevis, og særlig om det er levert av Bose, RF osv.

Er man kresen og skal ha mer lyd så er det en annen sak. Men i 90% av tilfellene hvor anlegg bygges så er ikke de ettermonterte høytalere så ekstremt mye bedre enn hva som satt i bilen fra originalt. Kanskje de høytalerene spiller mer bass, kanskje de spiller klarere enn originalt, men det er så lite forskjell når alt kommer til alt at det å "bygge" anlegg i dag går mer på å ha det merket man liker/gir streetcreds i dørene fremfor å fokusere på lyden.

 

Når alt kommer til alt så blir det som å bytte turbo i en bil fordi man selv mener HKS er bedre da man har 10hk mer i mellomregisteret.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...