Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ja men i USA er jo ikke det gjeldende, her koster ikke SUV noe mer enn vanlig bil, og er heller ikke dyrt.

Tror det har noe med at små menn trenger store biler for å tro de er noe :D

 

True dat. Bortsett fra at jeg ikke behøver å kompensere selvfølgelig ha ha.. ;)

 

Men det med USA - når du får en splitter ny Audi S7, BMW M5 eller to Mustang 302 Boss til det samme som jeg betalte for Passaten min så hadde jeg også tatt del i dette forumet. Les ihvertfall innlegget til VDE'en til Google, Benjamin Sloss Treynor, når han driter ut noen som faktisk tvilte på at han eier en Ford Raptor, en Ferrari 458 og en McLaren 12C Spyder. Jeg synes han er en fantastisk jordnær type som liker å dele bilgleden sin med alle andre.. Og så er jeg bittelitt misunnelig..

 

Jeg vet at at når ungene er ute av huset starter jeg egen business i Norge, men flytter selv til Statene hvor jeg skal ha "administrasjonen".. Norsk lønn, amerikansk prisindex.. :closedeyes:

Endret av Bjellesau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde i kveld som hadde et heller teit forslag skrevet på kvitteringen.

 

"Hvis du kjører sakte, så kan du åpne bommen med bilen"

 

Bom av type som det står "åpnes på eget ansvar" med en svart plastikk dings man kan dulte borti.

 

Ble ikke overrasket da jeg så at navnet tilhørte en person av det motsatte kjønn. Lurer på hvordan bilen hennes ser ut.

Lenke til kommentar

Jeg vet at at når ungene er ute av huset starter jeg egen business i Norge, men flytter selv til Statene hvor jeg skal ha "administrasjonen".. Norsk lønn, amerikansk prisindex.. :closedeyes:

 

Prisene er jo ikke den største fordelen, men at man kan bygge om hva man vil... RWD konverteringer, S2000 med Viper V10. Supra Med Toyotas V12.... syke tilstadner. Mens her er det TUV for senkefjærer :p

Lenke til kommentar

Tja...

Den lå veldig godt i svingene med AMG-pakka, men det var ganske mye veistøy selv med piggfrie dekk og interiøret var litt mehh. Mye plast og litt flimsete kvalitet syns jeg. 1,6l bensin med 122 hester var daff! Det var litt lite støtte på setene fremover, men de var knallgode mtp sidestøtte.

 

Ganske god å kjøre og for min del er kun automat aktuelt, selv om manuellkassa var ganske tettsteget. Jeg regner med å prøve Golf og Audi senere.

Lenke til kommentar

Jævla SUV sjåfører. Jeg fatter ikke hva det er med denne rasen og total mangel på intelligens og sosiale antenner i trafikken.

 

Jeg kjører på en 2-felts vei, ligger i venstre fil bak en rekke andre biler. Bak meg er det KUN 1 bil, en rød SUV av ukjent merke. Bak han igjen er det ingen biler i det hele tatt.

Han presterer da å skifte over til høyre felt uten blinklys såklart, mellom noen andre biler (trafikken gikk bittelitt raskere der). Kjører forbi meg, også bryter han seg inn mellom meg og bilen foran, uten blinklys igjen.

Så langt en helt vanlig dag tenker jeg, Men så 3 sekunder etterpå så svinger han av i neste vei til venstre!!!!!

Seriøst? Hadde han holdt seg bak meg så ville han kommet frem til krysset akkurat like raskt. Men han taklet ikke å ligge bakerst i trafikken i noen sekunder, og måtte bare vingle litt frem og tilbake.

 

Jeg makter ikke slike folk, det må være noe i hodet som er skrudd sammen feil. Lurer på om de bare er helt blåst eller om de gjør dette med vilje for å irritere normale folk.

Lenke til kommentar

Nei, bare tuv-godkjent hevesett, hvis ikke må ombyggingen være godkjent fra produsenten av suv-en (lykke til ;p)

 

Takker for svar. Fant nettopp en F-350 som er til salgs i Tyskland med tuv godkjent 8" hevesett. Kan vel ikke være helt umulig med tanke på at excursion blir brukt som mountain taxi på Island, men den er lik F-250 i bunnen og ikke F-350 så jeg får lete litt mer.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=223051859&make=29&model=18389&extcidm=7626a000132660||463005

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...