Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

V70n med piggfrie var mye bedre på snøen enn forventet :D

 

Men den følelsen å komme hjem å se at far står KOSTER snøen av Golfen "min"... Hele jævla bilen, og den skulle bare inn i garasjen. Snakk om å ta vare på bilen hele året, så skal alt ødelegges på en dag...

 

Bavaria bruke sjøl koster te å fjerna snø fra bilene sine, så tror nok det går ganske greit :) Sjøl brukte et V blade fra Biltema når eg ska fjerna snø fra bilen, fynke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

1.8T skal vel ha 150 originalt, så synes det hørtes rart med 160... Chip øker vel til 175-180 hvis jeg ikke husker feil..

 

Mye problemer tror jeg ikke det er, men de er jo ofte rævkjørt. Dog er begrenset hvor mye rævkjørt en med 30' på telleren kan være

1.8TFSI har vel alltid hatt 160HK?

Husker jeg så på en A3 med samme motor.

Lenke til kommentar

Synes selv det ser greit ut. Som jeg mener å ha skrevet tidligere, bruker jeg opp biler ganske raskt mtp mye kjøring i jobb. Så nå er det på tide med 4WD.

 

Sjekket forsikring på denne, og det var ikke ille. Av en eller annen grunn, ble denne billigere med kasko/maskinskadedekning enn en BMW X1 jeg hørte på tidligere. ca 7000kr pr år med 2000 som egenandel.

 

Så ingen særskilte problemer å melde med denne motoren?

Blir ikke disel bil igjen for å si det slik. mulig diselforbud, 15 minus og varierende kjøring, taler til fordel for bensin spør du meg.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke så lett å selge en tilnærmet ny bil som profesjonell bilselger vist de hadde ødelagt bilen med en kost , er det vel :-)?

 

Det er MANGE som ikke legger merke til slikt når de skal kjøpe bilen. småriper/swirls i klarlakken er lett å overse om du ikke er nøye nok. Noe mange ikke er hvis man skal dømme etter hvor mange som kjører splitter nye BMWer gjennom vaskehaller og/eller vasker med selvvaskutstyret.. Vasker felgene med børsten, og så videre opp langs døra....*brrrrr*

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Så nye Audier (1.8TFSI har 16V, ikke 20V som de eldre) har 160hk, men mange av de eldre hadde 150, 160, 170, 180, 220hk, alt ettersom, mye rart de gjorde med de motorene hos VAG.

 

Chippen til de på 150hk ga iallefall 196hk og 300nm eller der, 196hk var maks på de eldste med 150hk grunnet bensinpumpe og dyser ble maksa ut, men min gikk en del lengre enn det, var chippa til 196, men kjørte opp turbotrykket en del ved uhell, og det var ikke tegn til detonasjon eller banking, så den fikk grei (les: ukjent dog) blanding, og regna vel til 240-250hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...