Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ikke i Norge i hvert fall. I England er det big business.

Det er snakk om å forby dette for private aktører her i UK nå, men overalt hvor du går i forretningsstrøk her i byen finner du skilt som forteller deg at "Vehicles will be clamped!", og de tar gjerne ~£100 for å fjerne de. Om du blir tauet vekk er det fort over £200 du kan vinke surt farvel til ... Men om du ser det fra en annen vinkel, så er det lite Mikke Mus-parkering her borte. Ekstremt lite, faktisk.

Sa du Mikke Mus-parkering?

funny_Car_235.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kan jeg få spørre hvem som rygger i 50.000 timer ??

La oss si du har lappen i 60 år, da må du rygge ca. 2,3 timer hver dag i 60 år for at pærene skal gå, så jeg antar ingen :p

Forsåvidt vist du rygger i 50 000t så med en gjennomsnittfart på 5km/t så har bilen rygget 250 000km når pærene ryker, høyst sannsynlig har du sikkert kjørt langt lengre fremover, så jeg antar ingen biler ville ha gjort det heller :tease:

Lenke til kommentar

Kan jeg få spørre hvem som rygger i 50.000 timer ??

La oss si du har lappen i 60 år, da må du rygge ca. 2,3 timer hver dag i 60 år for at pærene skal gå, så jeg antar ingen :p

Forsåvidt vist du rygger i 50 000t så med en gjennomsnittfart på 5km/t så har bilen rygget 250 000km når pærene ryker, høyst sannsynlig har du sikkert kjørt langt lengre fremover, så jeg antar ingen biler ville ha gjort det heller :tease:

Hahaha :wee:

Det har da ingenting med hvor mye man rygger, men at man aldri skal tenke på å skifte pærer, gitt at de holder 50kt. Om de så gir et bedre lys, er i hvert fall det en fordel for meg, som rygger ned en innkjørsel som er trang og ikke belyst.

Blir bra den dagen det meste av pærer blir LED/Dioder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Evenrud, forstår absolutt poenget med bedre ryggelys, det jeg ikke forstår er garantier/lovnader som er umulig og fylle opp^^

Forsåvidt veldig fornøyd med ryggelysene på min bil, men kunne jo alltid vert bedre.

Lenke til kommentar

Garantier på pærene mener du? De kostet med ca 100kr, jeg overlever nok hvis de ikke skulle funke :p

Hvis Onkel P kommer bort til meg, og sier at jeg har for kraftige ryggelys..... Ja, da spiser jeg sokken min.

Trenger bare finne ut av hvordan man skifter de jevla pærene :wallbash:

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Kom over en kul video på youtube i dag som jeg tror alle med sans for teknikk og motor kommer til å finne interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=OXd1PlGur8M&feature=related

Genial video! De skulle laget hele bilen bit for bit, noe sånt som: motor - girkasse - forstilling - bakstilling - div.

Den videoen var bare genial og hvis man ser den et par ganger forstår man nok en hel del.

Lenke til kommentar

Genial video! De skulle laget hele bilen bit for bit, noe sånt som: motor - girkasse - forstilling - bakstilling - div.

Den videoen var bare genial og hvis man ser den et par ganger forstår man nok en hel del.

Jeg likte godt å se kordinasjonen av innsug og utblås.

Hvis du linker deg videre finner du et par andre gode på blandt annet wankel/rotary også:D

Lenke til kommentar

Snøsokkene er kjempeenkle å sette på, men du får nok ikke så god fremkommelighet som med kjetting.

Kjetting kan være litt mer styr å sette på, og du kan risikere å bli møkkete. :p

Hurtigkjetting skal visstnok være kurrant å sette på, men jeg har ingen erfaring med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...