Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Laserjammer er rimelig ulovlig i Norge, ja. Apparatet sier også klart fra at det jammes. Radar er mye lettere å oppdage da det sendes ut mye mere stråling fra de, og det bouncer rundt fra veien, andre biler etc. Det lar deg sakke ned farten før de faktisk måler det. Men her i norge bruker de bare laser, og når den slår ut er det for sent.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Men ville det ikke bli billigere å bli tatt for og ha laserjammer enn og bli tatt for å kjøre forbi i 150km/h i åttisona?

Er vel noe sånn som 7000,- bare for å ha en sånn avslått i bilen, i tillegg mener jeg du får det på rullebladet.

Kanskje bedre enn å miste lappen, bot og eventuelt fengsel straff, men hva med å kjøre fint :) ?

Fra 2003: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=71231

Muligens boten har endret seg siden da.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Er vel noe sånn som 7000,- bare for å ha en sånn avslått i bilen, i tillegg mener jeg du får det på rullebladet.

Du får ingenting på "rullebladet" om du blir bøtelagt med et forenklet forelegg. Det er først når det foreligger en rettskraftig dom at du får noe på "rullebladet" (strafferegisteret). Har du bøter i Bøteregisteret kommer ikke det på noen vandelsattest.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noe lurt som slår av alt elektrisk i nærheten da?

Det er jo sikkert smart, det er jo lite i en bil som går på elektrisitet i dag. Er vel egentlig bare å bruke hodet som er det beste. Jeg har, etter mine 15 år bak rattet, fremdeles ikke fått en eneste fartsbot. Bank i bordet.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fun fact; har hatt lappen i snart 4 år, og har enda ikke kjørt igjennom en eneste kontroll :tease:

Er ikke sånn at jeg kjører lite heller (ligget opp mot 20 000km i året) og jeg bor jo i by. :wee:

Nærmeste jeg kommer å kjørt igjennom en kontroll var når en Saab 9-3 blåste forbi meg på motorveien for å måle en MX-5 som kjørte fort.

Lenke til kommentar

Der jeg kommer fra, "på landet", er det kontroller så og si hver uke. De har noen faste plasser som de roterer på, men kjører man litt, så ser man en kontroll nesten hver uke.

UP er også veldig aktive på de lokale veiene og på E6en som ligger rett i nærheten.

Men er man lokal, så vet man hvor politiet står.. såeh...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den er politikar som er helt rabiat her. Han sitter i grøftekanten nesten hver helg med laseren sin. Skal nevnes at det er mange som kjører veldig fort på enkelte strekninger her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...