Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enn kan jo lure på om alle kjører rundt med kamera i fronten av bilen?

Vist ikke kan enn jo lure på hvor mye som skjer der borte så ikke blir filmet.

 

"Alle" kjører med kamera på dashbordet i Russland. Grunnen til det er at forsikringsselskapene krever dokumentasjon fra de fleste hendelser, ihvertfall når du rapporterer at en bil kom skliende på taket inn i deg i 100 km/t på motorveien. Greit å ha en video som bekrefter det :)

Endret av Bjellesau
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags bil kjører du?

 

Har du sjekket på utenlandske sider? Amazon, eBay.com(.de hvis du har tysk bil) og blocket.se? Hørt meg høggern?

 

Alfa Romeo 156 GTA. *venter på morsomheter om italienske biler og elektriske funksjoner*

 

Jeg får nok tak i delen billigere, men det er ikke noe jeg gidder å bruke tid, krefter og penger på i nærmeste fremtid. Da tar jeg heller understellsbehandling på bilen, eller noe slikt. Den forrige bilen min hadde jeg i fem år, og jeg kan nesten telle på én hånd hvor mange ganger jeg satt i passasjersetet. Dette lille problemet har dermed ikke største prioritet. ;)

 

 

Er det noen funksjon for å skru av tosonekontrollen? Audier gjør det ved å trykke hjulet inn, andre biler har en knapp etc. Skru den av og du kan sette temperaturen på pasasjersiden :)

 

Jada, jeg kan skru på «mono» og stille inn temperaturen for begge sonene, og deretter stille inn temperaturen for kun sjåførsiden. Litt tungvindt, men det funker. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

*venter på morsomheter om italienske biler og elektriske funksjoner*

Hadde det ikke vært for jeg allerede har vært ute med mine morsomheter, skulle jeg kommet med noe :tease:

Kjørte der Lamboen krasja for en halvtime siden, men den var borte :(

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du forskjellige temerarturer egentlig? Jeg synes det er unødvendig. Selv har jeg konstant 18 på sommer og 20 på vinter. Eneste jeg justerer er om ruta skal få litt ekstra vind.

 

Det hender jeg har brukt det i andre biler når jeg kjører med kamerater som vil ha det varmt mens jeg vil ha det kjølig, eller motsatt. Men å si at jeg trenger det er å overdrive. Det er ekstrautstyr som kan gjøre bilturen litt mer behagelig hvis dere er flere og har ulike preferanser.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du forskjellige temerarturer egentlig? Jeg synes det er unødvendig. Selv har jeg konstant 18 på sommer og 20 på vinter. Eneste jeg justerer er om ruta skal få litt ekstra vind.

 

Har du aldri hatt dame i shotgunsetet ? Om vinteren, vææ så kaldt må ha minst 28 grader og full blås, om sommeren ææ så varmt må ha cool og full blås, samt vidnu åpent..

 

 

@Runar Jeg får ikke åpnet bagasjerommet mitt fra innsiden av min 159, gjenganger det der tydeligvis :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når skal jenter lære seg at det å skru temperaturen opp ikke gjør at det blir raskere varmt?

 

VAG har modeller som må stilles på high for å aktivere varmeelement.

 

- Det er som en elektrisk varmeovn som yter opptil 1200 watt. For å utnytte effekten i varmeelementet maksimalt må temperaturinnstillingen settes på «High» i Climatic-/Climatronic-panelet, opplyser informasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller, Jan Erik Haugen.

Endret av trra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...