Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men sølv (fake alu) går greit? :D

Ja, for da er det sølv lakkert, ikke fake alu. Alu folie er fake alu.

carbon ser aldri bra ut med mindre det er en grunn til at man har carbon.

Å trekke listene i sølv folie er uansett mange ganger penere enn carbon. men jeg tror jeg ville gått for sort. Men nå har ikke jeg sett bilen dil Duro innvendig så jeg kan jo fort skifte mening om han legger opp et bilde over hvordan det ser ut nå i dag.

Helt enig der, Hansien!

Blir heller lakk enn folie. Mye enklere.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1214299&view=findpost&p=19826236

Der ligger det endel bilder.

Lenke til kommentar

Gå for sort du. Jeg tror det blir for mye brytninger med sølv/"alu" lister.

men jeg ville foliert de listene da det utrolig nok er mange som vil ha treverk når de ser etter bil.

Plasti-dip!

Tenkte å kjøpe et sett til så jeg har de orginale listene når jeg evt. skal selge den :)

Da går jeg for svart! Også blir det matt sølve ringer i speedo

EDIT: Plasti-dip ville jo funket. BAre rive av hvis jeg skal ha treverk igjen.. Får se hvor billig jeg får svarte lister :)

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Informasjonen som finnes her, er den til 2012-modellen? http://www.ford.no/B...re-og-prisliste

Tenker litt på Trend+, 1.25l bensin 82 HK. Blir fattig student de neste årene, og kommer ikke til å få råd til noe god bil. Har ikke lyst på enda en bil som streiker midt i byen i rushtrafikken. :)

Ja, det er for modellen før facelift.

Fra en pressemelding:

Den europeiske Fiesta-modellen vil ha følgende motorprogram i Norge:

1,0-liters EcoBoost bensinmotor, "Årets internasjonale motor 2012”med 100 og 125 HK

1,0-liters bensinmotor med 65 og 80 HK

1,5-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 75 HK,

1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 95 HK

1,6-liters Ti-VCT bensinmotor på 105 HK, powershift

Kan ikke se å ha fått noe angående priser enda, så det aner jeg ikke. Den nye 1-litere slipper hvertfall ut mindre enn 1,25-literen.

Lenke til kommentar

Bilen min har to klimasoner foran, men dreiebryteren til passasjertemperaturen virker ikke (alt annet fungerer). Dette skyldes visstnok en elektrisk feil som gjør at hele kontrollpanelet må byttes. Delen jeg da må kjøpe koster over 6 000 kroner. Jeg tror jeg klarer meg uten.

Fikk forøvrig fikset bagasjelokket. Det tok verkstedet 1,5 timer å finne det ødelagte reléet, som kostet 138 kroner å erstatte. Totalpris? 2 253 kroner. Kanskje jeg skal bli bilmekaniker …

Lenke til kommentar

Hva slags bil kjører du?

Har du sjekket på utenlandske sider? Amazon, eBay.com(.de hvis du har tysk bil) og blocket.se? Hørt meg høggern?

Forresten, hvis jeg må slå nærlyset av og på en 10-15 ganger før den ene lampa vil tenne (xenon), er det tegn på dårlig forbindelse eller at pæra må byttes? Syns ikke den har endret farge, som mange gjør.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Skullerud dumpa? Tror jeg ser politi der 9/10 ganger jeg kjører der :p

Stemmer nok det, ikke jeg som tok bildet. Spenstig valg av bil politiet har tatt da. Muligens en spanerbil? Hadde i følge poster lys i grillen og masse stæsj i frontruta.

Høres ut som en dårlig ballast/relè

Hvordan kan jeg sjekke om det er det som er galt?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Stemmer nok det, ikke jeg som tok bildet. Spenstig valg av bil politiet har tatt da. Muligens en spanerbil? Hadde i følge poster lys i grillen og masse stæsj i frontruta.

Hvordan kan jeg sjekke om det er det som er galt?

Mål om det kommer strøm til pæren, isåfall, føkka pære, hvis ikke, ballast/ rele.

Finn ut om det er ett rele til hver lykt eller om det er felles rele. Hvis det er to releer, Så tar du releet fra lykten som funger og putter oppi den andre, funker den andre, så er det releet.

Lenke til kommentar

Bilen min har to klimasoner foran, men dreiebryteren til passasjertemperaturen virker ikke (alt annet fungerer). Dette skyldes visstnok en elektrisk feil som gjør at hele kontrollpanelet må byttes. Delen jeg da må kjøpe koster over 6 000 kroner. Jeg tror jeg klarer meg uten.

Er det noen funksjon for å skru av tosonekontrollen? Audier gjør det ved å trykke hjulet inn, andre biler har en knapp etc. Skru den av og du kan sette temperaturen på pasasjersiden :)
Lenke til kommentar

Vist du trodde du hadde sett det verst av russisk trafikk, tro om igjen:

Min favoritt: bilen som kommer skliene på taket fra intet xD

Fyyy faen! Russerne må ligge sånn 1000 år bak i utviklingen av homosapiens? Faen, så dumme mange av de er! Ble bare irritert av å se det! Mange folk i den videoen som fortjener mer juling enn mat!

Lenke til kommentar

Vist du trodde du hadde sett det verst av russisk trafikk, tro om igjen:

Min favoritt: bilen som kommer skliene på taket fra intet xD

Passe drøy han som blir kasta ut av frontruta på lastebilen... Eller traktoren som mister hjulet... Eller lastebilen som mister hjulet.. Hahaha, syke tilstander!

Minn meg på at jeg aldri skal kjøre bil der borte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...